Met de bus naar spanje

hey allemaal:)

ik ga over een paar weken naar blanes in spanje.
alleen gaan we met de bus en ik heb eigenlijk nog nooit zolang in een bus gezeten. Zie er best tegen op.

Ik heb dan ook geen idee wat ik mee moeten nemen en waar ik op moet letten in de bus. Kun je bv je telefoon opladen in de bus?

heeft iemand tips over wat ik sowieso moet hebben in de bus?
wat ik kan doen om de tijd door te komen?

andere tips/ ervaringen over lange busreizen?

heel erg bedankt :stuck_out_tongue: want ik heb echt geen flauw idee wat ik kan verwachten.

Heeey ik heb ook wel eens een busreis naar Blanes gehad…
Ik ging met twee vriendinnen en zij ging samen op een bankje en ik erachter naast een meisej die ik niet kende, maar daardoor zat ik wel lekker rusitg naast het raampje… dus was lekker rustig en ik kon lekker naar buiten kijken snachts, dus dat was wel prettig, niet de hele tijd dat gekwebbel enzo…

Maar ik ben niet zo lang dus ik kon lekker een beetje liggen toen ik de stoel naar achter deed(om te slapen).Meisje naast mij was echt heel lang(denk serieus 2 meter) dus die zat met dr knieen in dr nek…

Maar nu even over je vraagen: je kan je telefoon niet opladen, athans dat kon niet bij ons… Je heb gewoon bepaalde momenten dat je even een stop hebt… om de benen te strekken enzo. Alle jongens gaan dan op een rijtje staan plassen ( er is ook een toilet in de bus maar die is niet zo fris…)

Je koffer gaat in het bagaderuimte dus je moet zorgen dat je alles wat je die 18 uur nodig hebt in je handbagage hebt, dus je pil/medicijnen/deo/misschien een fijne creme/zonnebril, maar ook sokken en een vest, dat slaapt lekkerder dan als het koud is en je heb blote voeten en alleen een tshirtje aan hebt…
Neem lekker een boek, eten en drinken, muziek, e.d. mee. Je hebt niet echt veel van die tafeltjes in de bus dus waarschijn kan jeniet echt een kaartspelletje doen ofzo…

Gelukkig kon ik terug met het vliegtuig. was een aanbieding van beachmasters…

Maargoed, met de bus kwamen wij om 8 uur sochtends aan. en we konden pas om 3 uur inchecken dus daar moet je ook op voorberied zijn…

Je moet het gewoon gezellig maken met iedereen in de bus, wij zaten benede en daar is het wat kleiner (20 man ofzo) dus was erg gezellig…

Heb het al iets van 6/7 keer gedaan, sowieso muziekje meenemen, magazines misschien. Soms stoppen ze er ook wel een DVDtje in.
Maar het wordt vast gezellig, met al die jongeren in die bus haha.

Ik sliep vooral heel veel haha.

Ik ben 5 jaar geleden met de bus naar Spanje geweest, ik had toen me mp3 speler, mobiel, boekje en spelletjes boek mee. Ik had ook genoeg eten en drinken mee, ik kon mijn mobiel niet opladen in de bus. Misschien handig om een mp3 speler mee te nemen waar batterijen in moeten. Neem ook sokken, dik vest en een dekentje mee dat is misschien wel fijn voor snachts. Vergeet niet je medicijnen die je nodig heb mee te nemen in je tas en misschien deo, frisse doekjes en zakdoekjes. En natuurlijk je portomonnee in je tas en je paspoort/ID.

oeps dubbel

Ik ben naar Rome geweest met de bus, 25 uur, pfoe. Ik neem altijd gewoon mijn ipod en een boek mee, daar heb ik meestal wel genoeg aan. Ik kijk ook vaak naar buiten. En ik ken mezelf, ik slaap niet tijdens een busreis, dus ik neem soms ook wel 2 boeken mee. En oordoppen zijn ook handig, voor al het gesnurk.

thanx :slightly_smiling_face:

is het ook handig als ik een kussen (tje) meeneem in de bus?
of is dat eigenlijk niet nodig?

Opzich is dat handig, of zo’n reiskussentje dat je opblaast en in de nek legt.
Dat bespaart ook nog eens ruimte in de tas.

okee dank aan jullie allemaal.

Wanneer ga je naar Blanes?

een fleece deken kan ook erg handig zijn soms zetten ze die airco aan en dan kan het 's nachts behoorlijk koud zijn in de bus. vroeger speelde we ook nog wel eens bingo in de bus. en ik weet niet of het al gezegd is maar er is ook een soort van catering bij de meeste organisaties dus dan kun je drinken kiezen en dit moet dan op het eind betaald worden.

een tip! doe je zwemkleding en handdoek in je handbagage want je zult al vroeg in blanes zijn volgens mij al rond 7-8 uur terwijl je pas rond 12-13u naar je kamer kunt, wij gingen dan altijd bij het zwembad liggen.

Leuk, ik ga ook naar Blanes dit jaar! Ik ga alleen wel met het vliegtuig, want de busreis zag ik niet zo zitten :stuck_out_tongue: misschien zijn wat rustgevende/slaappilletjes ook een idee? Die kun je gewoon bij een drogisterij halen. Veel plezier in ieder geval :slightly_smiling_face:

whatgirlslike: ik ga 13 juli, ga jij ook?

bedankt voor de tip mhenn . maar waar moet je de koffer laten als je de kamer nog niet in mag? kan je hem bij de receptie laten staan?

Je hebt van die speciale ruimtes waar de koffers van gasten in staan als je de kamer nog niet in kan.

Ik ben 3x met de bus naar spanje geweest.
2x was ik nog jong was met mijn ouders en 1x met mijn vriend 2 jaar geleden.

We hadden een vreselijke bus met alles schreeuwende jongeren vreselijk.
Maar op je vraag nee je kunt niet je telefoon opladen, je hebt om de zoveel tijd stops om te plassen, dingen te kopen, benen strekken en wat dan ook.
Neem muziek, boek, puzzelboek mee.
Er worden films afgespeeld in de bus dus daar kun je ook nog heen kijken.
En neem genoeg eten mee, en natuurlijk ook een dikker vest voor het s’nachts.

Oeh met bus naar Spanje, super gezellig ghehe.

Nee haha ben pas 15 maar mijn broer van 19 gaat ook naar Blanes met de bus maar die gaat volgens mij 10 dagen later :slightly_smiling_face:

Ik ging vorig jaar naar Lloret de mar met de bus, en voor mijn gevoel was het minder erg dan ik verwachtte. Het duurde wel lang… Maar ik ging ook de hele tijd slapen. Er was ook steeds een film op en meestal waren die wel leuk :slightly_smiling_face:

Maar alvast veel succes!

Ik ben 2x met de bus naar spanje geweest, en het valt best wel mee hoor.
Je kunt niets opladen in de bus, dus alles van tevoren opladen is wel handig. Voor de rest is wel een deken of opbaaskussentje wel handig 's nachts en vergeet geen eten mee te nemen. Deo en bikini is ook wel handig voor als je nog niet op je kamer terecht kunt.

muziekje, gewoon 2 of 3 extra accu’s kopen voor je mobiel, hoe je 'm ook niet op te laden en dat is handig voor als je zelf in spanje bent.
wat ook handig is is een fleecedeken en een kussen, die moet je absoluut meenemen.
wat ook wel handig is, is misschien een slaapmaskertje en wat te eten zowiezo, geld, id kaart, drinken dat soort dingen.
dat is altijd wel handig om mee te nemen.
en magazines, en misschien wel een kaartspelletje.