hello,
Ik ga in Augustus met GoFun met de bus naar Blanes.
Nu staat er dat ik maar 15 kilo aan gewicht in mijn koffer mag meenemen. Weet iemand of dit ook echt gecontroleerd wordt voor je de bus ingaat bij GoFun of andere organisaties?
hello,
Ik ga in Augustus met GoFun met de bus naar Blanes.
Nu staat er dat ik maar 15 kilo aan gewicht in mijn koffer mag meenemen. Weet iemand of dit ook echt gecontroleerd wordt voor je de bus ingaat bij GoFun of andere organisaties?
-
Ik ben met Gogo, Beachmasters, Eurolines en Solmar Tours op vakantie geweest met de bus. En geen van allen heeft ooit mijn koffer gecontroleerd. Bij Solmar had ik er zelfs 30 kilo in zitten. En de buschaffeur mopperde alleen een beetje dat de koffer wel érg zwaar was, maar stopte de koffer toch gewoon zonder te wegen in de bus. Ik zou niet te veel mee nemen als ik jou was, maar 20 kilo is echt geen probleem hoor. Daarbij heb je natuurlijk ook nog je handbagage waar je spullen in kwijt kan. En die controleren ze al helemaal niet. Volgens de “regeltjes” mag je ook maar 1 tas handbagage mee nemen in de bus, en ik had er 3 bij. Was geen enkel probleem. Wordt niets van gezegd.
oh kijk dat wilde ik horen, hopen dat dat bij mij ook het geval is. Dankjewel!
Gewoon meer meenemen, niemand controleert het inderdaad.
Ik kan het wel begrijpen maar ik vind het wel een op een manier lullig voor de andere passagiers want die moeten het ook aan dat limit houden.
haha nee, ik had keurig 20 kilo vorig jaar (wat mocht) maar vriendinnen van mij hadden 25 haha die wisten niet dat er een limiet was maar niks geen gezeur, alleen de man die de bagage in de bus tilde zei dat hij wel zwaar was XD
Maar wat een hel, ik vond met de bus naar frankrijk op de heenweg nog gaan (niet leuk maar je hebt een vakantie in het verschiet) en onze bus op de heenweg was best ruim ik heb gewoon geslapen enzo. maar de terugweg was echt een drama, kleine plekjes, geen beenruimte en ik kon hierdoor ook niet slapen (bijna de hele bus niet) echt dat was 1x en nooit weer met de bus naar zuid frankrijk (21 uur)
Anderen houden zich ook niet aan het limiet. Daarbij zijn er altijd mensen die minder mee nemen waardoor het totaal gewicht toch ongeveer hetzelfde blijft. Daar wordt allemaal rekening mee gehouden hoor. Dat maximaal gewicht is gewoon een principe kwestie zodat niet iedereen 2 koffers van 20 kilo mee sjouwt. Als er nu 2 vrouwen van beide 100 kilo mee gaan, zeg je dan tegen 1 van de 2 “Sorry mevrouw, maar als u in stapt is de bus te zwaar. Helaas, probeer het volgend jaar nog eens”? De bus is echt wel berekend op meer gewicht dan dat zij hun passagiers vertellen.
Dat verschilt echt verschrikkelijk per busmaatschappij en reisorganisatie. Bij welke organisatie zat je?
ze controleren opzich niet maar als je ercht veelste zware bage meeneemt dan weigeren ze die gerust!
Ik ga altijd met de bus naar spanje en had altijd een te zware koffer met meerde maatschappijen en het is geen enkele keer gecontroleerd, alleen die man keek heel chagrijnig haha
Ik heb 8 keer met de bus naar Spanje gereisd, en nog nóóit is er gecontroleerd.
Ik heb 8 keer met de bus naar Spanje gereisd, en nog nóóit is er gecontroleerd.
Ik heb die reis ook gedaan, ook naar blanes, en we reden langs allemaal vage plekken zodat de reis 24 uren duurde. Op de terugreis vertraging en ik was busziek, dus was echt een hel voor mij haha. Dus even een tip; neem veel wagenziek-pilletjes mee haha! Succes
Oh en nog antwoord op je vraag; zover als dat ik me kan herinneren is er niet gecontroleerd
net als de topicstarter bij GO-Fun
Ik heb (dit jaar en vorig jaar) bij Simbo mooi luxe klasse geboekt in de bus, en dat is echt heel relaxed aangezien je superveel ruimte en een achteroverlig-stoel hebt.
Even on-topic, bij mij werd vorig jaar niets gecontroleerd!
Oke gelukkig dan weet ik dat alvast. En de busreis lijkt mij idd ook niet alles, maar heb het er graag voor over! Fijne vakantie allemaal
haha, ik ook. Ik ga vanavond met de bus mee. Nu ik dit gelezen heb, ga ik niet eens meer serieus wegen, misschien alleen nog voor de lol om te kijken hoe zwaar hij is.
Pff, ik zie echt op tegen de busreis Hopelijk hoeven we daar niet vaak lang in die busjes te zitten.
Wij gaan met Xtravel ook naar Blanes, wij mogen 20 kilo? Ik denk dat het niet heel streng is, meer een richtlijn zodat de koffers fatsoenlijk te tillen zijn voor het personeel. Dus als je 16 kilo ipv 15 hebt zal dat geen ramp zijn, maar als je 25 ipv 15 hebt wel denk ik.
Onze reis gaat ook 24 uur duren, haha. Maar ik overleef het wel, ben ook zovaak met de auto 24 uur of langer achter elkaar doorgereden, met mini mini mini pauzes waar ik vaak ook nog doorheen sliep :’)