Met 16 en scooter of met 18 rijlessen?

Sorrie als ik nu verwend klink,
Maar ik weet niet goed wat ik moet doen…

Ik mag van mijn moeder of op mijn 16de een scooter,
Of op mijn 18de 20 rijlessen en 2 examens.

Wat zouden jullie doen?,
Ik kan op mijn 16de ook de scooter van mijn overleden opa krijgen,
Maar 1, dat ding is mega oud, en 2, dan ben ik veelste bang dat ik hem stuk maak (herindering aan mijn opa)
Als ik rijlessen ga nemen heb ik zelf genoeg geld om een nieuwe auto te kopen.

Rijlessen! Veel nuttiger en je maakt er denk ik meer winst op haha.

Rijlessen :slightly_smiling_face:

Ik zou rijlessen nemen. Deze kan je al vanaf je 17e en zoveel maanden nemen dacht ik? Anyway, een scooter is een beetje verloren geld voor een paar jaar, als je anders toch geld hebt voor een auto…

ik heb op mijn16de een scooter gekregen (2dehands) en op mijn 18de zelf mijn rijbewijs betaald,
het is mogelijk, als je zelf maar spaart voor je rijbewijs.

rijlessen, daar heb je na je 20e, dus na 2 jaar nog wat aan, en aan die scooter heb je na 2 jaar weer niks aangezien je dan toch vaker in een auto gaat rijden

Rijlessen!

Rijlessen, dat mag nu al vanaf je 17e (je mag alleen je rijbewijs niet halen op je 17e) dus waarom zou je voor die anderhalf jaar een scooter nemen?

Rijlessen (:

Toen ik mijn rijbewijs had gehaald, heb ik een nieuwe scooter gekocht :stuck_out_tongue:

Oke, duidelijk :slightly_smiling_face:

Dan doe ik met 18 de rijlessen (of 17 als dat mag),
En ik heb zelf genoeg geld om dan een nieuw auto’tje te kopen…

Rijlessen!

Rijlessen.

Ligt eraan of je scooter nodig hebt of dat je veel op de fiets kan of openbaar vervoer.
Als het bovengenoemde het geval is dan zou ik niet voor een scooter gaan.
Als je bijvoorbeeld buitenaf woont en lange stukken moet fietsen zou ik wel voor een scooter kiezen.

W8,
Ik ga het nog anders doen.
Op mijn 16de mijn rij certificaat,
En dan oefenen,
En dan mijn examen,
Hoef ik ook geen rijlessen…

Was al gezegd…

Nou goed rijlessen dus!

Je theorie is maar een jaar geldig he. Waarschijnlijk gaan ze dat verlengen, maar dat weet ik niet zeker. Dus op je 16e theorie halen en op je 18e afrijden gaat niet. Ook mag je met je autotheorie niet op een scooter rijden. Ik zou dus wachten met theorie totdat je zeker weet dat je binnen 6 maanden kunt afrijden voor je rijbewijs.

Ik ga scooter doen. Dat is veel vetter dan een auto, maar dat vind ik hoor. En dan hoef ik dat klote end niet meer elke dag te fietsen. ^^

Je zegt het eigenlijk zelf al: rijlessen!

Maar ik ga theorie dan tegelijk met het afrijden doen (naja, tegelijk, ong.)