Merken jullie wat van #metoo?

Hoi allemaal! Ik ben echt heel benieuwd naar de meningen van vrouwen over #metoo.
Ik weet dat er al een beetje een vergelijkbaar topic is, maar ik wil heel specifiek weten wat jullie hiervan denken:

Hou ff je lachen in hoor, het klinkt een beetje triest, maar ik meen 't serieus :flushed:
Ik wordt sinds een maandje of twee/drie oprecht steeds minder nageroepen door mannen op straat, een half jaartje geleden was het meerdere keren per week, en dan van leeftijdsgenoten en af en toe ouderen, en altijd als ik uitging wel een paar onbeschofte kerels aan je kont o.i.d…
Ik had eind oktober het gevoel dat het plotsklaps minder werd, dus ben 't serieus gaan bijhouden :cold_sweat:, ik zit nu rond de 2 redelijk onschuldige opmerkingen per maand, merkte ook op dat het dan bijna alleen gaat om mannen van boven de zestig (kennen geen twitter?) zijn nog (d.w.z. de leeftijdsgenoten zijn vrijwel allemaal afgehaakt). Laatst bij het uitgaan vonden mijn vriendinnen en ik dat de mannen zo chill waren (weinig ongewenste/ongepaste moves).

Nou denken alle mannen (die hier ongeveer niet zijn toch? haha): aah wat zieluuuug.
Nou nee. Heerlijk die vrijheid! Ik voel me 100% zelfverzekerd en als er nu eentje wat roept, al is het “hey meisje” dan krijgt ie t ook te horen hoor.

Mijn vermoeden is dat dit wel eens een beetje kan samenhangen met #metoo.
Hebben meer meiden deze ervaring? Of juist helemaal niet?

Ik merk er niets van want ik let er niet op. Wellicht omdat ik voorheen ook geen ‘#metoo’ situaties heb meegemaakt.

Wel fijn dat je er iets van merkt! :slight_smile:

Ik merk in het algemeen dat er wel over werd gepraat, in mijn directe omgeving heb ik er niet veel verandering in gezien, gelukkig maakte niemand in mijn directe omgeving dit mee.

ik zie wel een sociale ‘shift’ gebeuren als het ware.

Ikzelf merk geen verandering,maar dat komt ook wss omdat ik zelf nooit zoiets heb meegemaakt gelukkig.

Wel een goed idee van je! En dat meen ik oprecht,slim. :upside_down_face: