Mentrix heeft de pik op me?

Hai GSers!

Het zit eigenlijk zo :
Ik volg nu de opleiding Helpende, waarmee ik eind dit jaar ga stoppen. Ik wilde deze opleiding eigenlijk helemaal niet volgen, maar ivm het feit dat ik nog geen OV kaart had, had ik weinig keuze. Dit is ook iets wat mijn mentrix weet.
Altijd met de lessen, kijkt de lerares mij heel vuil aan. Ze noemt altijd mijn naam en zegt dat ik moet ophouden met vervelend doe (terwijl ik dan helemaal niks raars doe?). Ik loop ook sinds een tijdje geen stage meer, ipv stage ga ik dinsdag en woensdag gewoon naar school. Dit is 2 weken terug al bekend gemaakt. Ze zou mij ook meteen mijn nieuwe rooster mailen. Ik heb nu nog steeds niks binnen. Ik heb in die 2 weken ook vaak gemaild en gebeld. Wat overigens ook onbeantwoord bleef. Mijn voicemail berichten negeerde ze, evenals mijn emails. Als ik ziek ben mailt ze me altijd. Zoals nu mailt ze me weer dat ik ongeoorloofd afwezig ben en dat ze de leerplichtambtenaar er bij moet halen. Ik had haar meteen teruggemaild met het feit dat ik al een week ziek ben. Nu reageert ze niet meer. Ik irriteer me hier echt mateloos aan. Hebben jullie misschien tips? Want ik begin steeds minder zin in school te krijgen, maar aangezien ik nog leerplichtig ben moet ik wel naar school.

Alvast bedankt! En sorry voor het lange verhaal… :’)

Er is iemand op school die staat hoger dan je mentrix. ga daar eens me praten

Dat ga ik absoluut doen. Het valt namelijk meerdere mensen ook op, dat ze zo alleen bij mij doet. Vind het overigens ook heel raar dat ze ook niet op m’n voicemail berichten reageert. Want ik moet natuurlijk wel weten welke lessen ik moet volgen op een dag.

Ja idd, dat is gewoon belachelijk.

Wij hebben ook een mentor, en die heeft een beetje zo een gevoel wie het gaat halen en wie niet. En bij wie zij denkt dat die het niet kan die zeikt ze af en helpt ze minder dan de rest. En dat noemen ze dan volwassen onderwijs

De opleiding die ik nu volg duurt eigenlijk 2 jaar, ik stop eind het eerste jaar.
Nu zegt ze bij ieder gesprek dat we hebben : “Je wilt toch je diploma halen?”
Maar ze weet dat ik toch wel eind dit jaar ga stoppen, omdat ik een andere opleiding wil volgen… Als ik daarover begin zegt ze : “Weet je dat wel zo zeker? Kan je niet beter een beroepskeuzetest doen? Denk je wel dat je dat aankan dan?”
Laatst had mn moeder haar gebeld, en deed ze heel schijnheilig. Zegt ze : “Ja ik vind Patricia een hele leuke meid.” enzenz.
Grrrrr! :grinning_face_with_smiling_eyes:

woow ik zou echt boos op haar worden xD maar suc6 ermee!

upje…

Gatverark, ik heb zo’n schijt hekel aan dat soort mensen, ze zijn daar toch om je te helpen… niet om jou te treiteren… pff. ik ken het ook hoor…
maar idd er is iemand hoger, vertel je verhaal… meer kan ik niet bedenken…

SUPER VEEL SUCCES! Xxx

Okaey thanks voor je reactie iig :slightly_smiling_face:!

Ga een persoonlijk gesprek met er aan en zorg er anders voor dat er een hoger persoon inderdaad bij is.
Dan weet je tenminste zeker, dat ze je niet af kan zeiken en vertel er anders eens wat je over haar denkt… misschien dat er een lampje bij haar gaat branden?! …

Voorderest weet ik het ook niet zo heel goed.
:couplekiss_man_woman:

Ik zou op of in gesprek gaan met haar én een andere leerkracht die je evt vertrouwt of die je beter ligt.
Uit ervaring weet ik dat leerkracht weinig tot niet terugmailen en dat zelfde geldt voor bellen.

Kortom: praten, gesprek, examencommissie. Schakel alle hulpdiensten in, desnoods ouders. Maar ga ik gesprek met haar als volwassen mensen.

Wat ik alleen niet snap: Wat heeft een OV kaart met 't stoppen van een opleiding te maken? Als jij wilt stoppen, moet je stoppen. Je kaart krijgt je niet en je hoeft niet meer naar school.

Hahah , x’D

Ja ik wil sowieso een gesprek aangaan.
Dat van die OV kaart, dat is omdat de opleiding die ik wil volgen in Hoofddorp is. Reiskosten zijn gewoon te duur, vandaar …
Ja ben nog 17 dus “leerplichtig”. Wordt 2 augustus pas 18. ;p

Ik heb ook zo’n mentor
hij scheld altijd de klas uit
en hij is vet oneerlijk
en dan zeg ik iets terug
en dan stuurt hij mij de klas uit
en gaat hij vervolgens als ik er niet ben de klas weer uitschelden dat we zijn creatieve geest vervuilen en zijn kostbare tijd verneuken enzzz

Wtf. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik had in de eerste een leraar, die maakte altijd grapjes. En als iemand uit onze klas dan een grapje maakte, werd die de klas uitgestuurt omdat alleen de leraar grappig mocht zijn. :’) Hmpf!

precies wat ik dacht ja xD
En dat soort dingen zegt hij dus ook :’’’'3 !