mentorgesprek???

hallo, ik zit in 4vwo en mijn ouders hbben morgen een metorgesprek naja mijn ouders en ik. ze willen mij mee hebbe. ik heb daar echt geen zin in omdat ik het ten 1e onzin vin en ten 2e ben ik bang om te horen dat ik niet over ga. helaas is dat denk ik zo. hebben jullie dingen te melden graag want ik wil niet mee. ik sta er namelijk niet zo goed voor.

je kan beter gewoon meegaan, het gaat over jou.
stel je mentor zegt iets waar jij het niet mee eens bent, kan je het gelijk uitleggen.

Misschien is het juist nu goed om wel mee te gaan! Ik snap dat zulke gesprekken lastig zijn maar op dit moment in het jaar kan je nog iets veranderen en mentoren zijn vaak wel de eerste persoon waarmee je dan een gesprek aan moet gaan. Daarnaast zijn je ouders erbij dus kunnen jullie met zijn allen zoeken naar een manier waarop je misschien alsnog over kunt gaan.

Mijn advies; ga gewoon mee!

Ik denk dat het juist belangrijk is om mee te gaan als je er niet goed voor staat. Ten eerste: dat toont inzet en goede wil, en ten tweede: jouw leraar moet met jou bespreken of je dit jaar nog kunt halen. Jij kunt zelf aangeven hoe hard je daarvoor wil werken en dat je graag nog een kans wil om je cijfers op te halen bijvoorbeeld. Als jij er niet bent, dan wordt de beslissing waarschijnlijk sneller zonder jou gemaakt ja.

dat is waar maar ik zie er zo tegen op

Ik wilde júist altijd mee met mijn ouders, zo kon ik voorkomen dat mijn ouders of mijn mentor dingen gaan zeggen die niet waar zijn en dat de andere dat dan gelooft. Neee, er wordt niets over mij besproken als ik er zelf niet bij ben haha

Ik begrijp dat je er tegenop ziet, maar uiteindelijk zal je wel blij zijn dat je bent meegeweest denk ik.
Zie het gewoon als verplichting, dat is het makkelijkst denk ik.