Mentor

Hi!!!
Hebben jullie een leuke mentor? Ik in ieder geval niet.
Nou, we hebben er eigenlijk twee, maar die zien we alleen bij Duits en voor de rest bemoeit ie zich niet met ons. Beetje raar, maar goed. (:
De andere hebben we elke dag en geeft het vak Wiskunde. Beetje vreemd mens. Als haar iets niet aanstaat begint ze gelijk te schreeuwen en… tja, wat moet ik erover zeggen? Ze is er al meerdere malen op aangesproken door leerlingen en ouders, maar dat helpt totaal niet. Ze schijnt het ook erg leuk te vinden om mensen de grond in te trappen en te zeggen dat er niks van ze terecht komt later, dat ze geen baan krijgen… etc etc etc…
Sorry hoor, maar zoiets doe je toch niet? Je hoort leerlingen toch juist te motiveren als mentor? Ze is duidelijk niet geschikt voor deze baan.
Laatst in de les gaven twee jongens elkaar een hand (gewoon als grap, ze hebben geen relatie of zo), en gelijk vond zij het nodig om daar commentaar op te geven. Zo van: ‘ik heb geen zin om mee te genieten van jullie relatie en als het al een relatie is vind ik het te walgelijk om aan te zien.’ Ik heb me op dat moment echt moeten inhouden. Heeft ze een hekel aam homo’s of zo? Daar is toch helemaal niks mis mee? Serieus, dat mens is echt gestoord (sommigen denken dat ik me nu aan het aanstellen ben, maar serieus ze heeft echt veel meer dingen gedaan die echt niet kunnen, maar dat is teveel om nu te gaan vertellen).

Ik heb dit bericht niet geschreven omdat ik hulp wil of zo. Ik wilde gewoon even mijn verhaal kwijt en ben benieuwd wat jullie hier van vinden!

QueenieCat X

Ik snap je compleet had precies zo’n situatie in de eerste klas

Fijn dat mensen dit ook herkennen. Had vorig jaar ook een mentor die ook geen lieverdje was, maar deze is wel 10 keer zo erg. Ach ja, veel kan ik er niet aan doen. Gewoon hopen dat ik haar volgend jaar niet meer heb. :slightly_smiling_face:

Kun je niet naar de decaan toe? Vind dit niet echt normaal gedrag.

Ik zou het kunnen proberen, denk er nog even over na :slightly_smiling_face:

Ja ga idd naar je decaan of iemand anders maar weetje het is al bijna zomervakantie dan ben je van haar af hahah.

Gadverdamme wat een zielige mentor zeg, dat zo iemand überhaupt docent is.

Verder mijn mentor? Dat is toch die gast van muziek? Verder een prima vent hoor maar als we hem een keer in de 2 maanden zien is het veel.

Tnx voor jullie tips. Ik kan natuurlijk wel naar een decaan toe, maar geloven doen ze me waarschijnlijk niet echt. Ze beschermen altijd, maar dan ook altijd de school. Het ligt altijd aan de leerling, nooit aan de docent of wat dan ook.
Hopelijk ben ik in de derde van haar af :wink:

je zegt dat ze al meerdere malen is aangesproken door ouders.

Laat die ouders naar de decaan gaan, die geloven ze vast wel.

Als ik een leerling zoals jij in de klas zou hebben die het beter zou weten dan de leerkracht, had ik ook zo gereageerd. Jullie zijn pubers en hebben te luisteren als je op school bent. Actie > reactie.

ik vind het echt heel raar. op veel scholen lopen vertrouwenspersonen rond, dat kun je misschien op de website van school opzoeken wie dat zijn. Gelukkig is het schooljaar bijna voorbij :wink: . Hopelijk heb je dan volgend jaar een vriendelijker persoon als mentor.