Mentaliteit van jongeren.

[i]Nu klink ik als een oude zeur, maar toch. De mentaliteit van jongeren, bijv bij mij op school, is niet meer zoals toen ik in de eerste zat. Ik kan je vertellen nu ik in klas 4 zit; de eerste en tweede klassers zijn laks, hebben een grote smoel tegen leraren en dat soort dingen. Derde klassers gaat nog wel.

Ook vooral met als meisjes toevallig hetzelfde shirt/vest of schoenen heeft, word je gelijk afgekat. Je word dan een na-aper genoemd.
( Zie ook met de kwestie bijvoorbeeld dat Paris Hilton Lady GaGa nadoet, moet zij toch weten? )

Ik heb een vriendin, die heeft toevallig dezelfde vest en dezelfde schoenen enzo, maar zij weet dat ik nooit moeilijk zal doen over dat. En dat weten andere ook en toch wordt men pissed off op mij. Daar kan ik gewoon slecht tegen.

Ook tegenwoordig als je hoi zegt tegen iemand op msn, dat iemand anders die hem/haar kent van; Je doet normaal tegen hem/haar :|? ( en dat heb ik ook vaak meegemaakt )

Conclusie;
Jongeren zijn toch best egoïstisch, proberen een stoer gedrag uit tegenover anderen. Daardoor worden ze lakser en hebben meestal het schijt aan andere.

Hebben jullie ook zoiets in omgeving/school?
Zoja, vertel hier je mening erover :slightly_smiling_face:![/i]

Naja by ons op school toen ik in de 1e zat hielden wij ons wel gedeisd op school, nu zijn de 1e klassers ongelofelijke irritante kinderen. Ze hebben grote bekken etc. Ze zouden zich juist een beetje stil moeten houden laat ze eerst maar lekker een jaartje wennen aan die school dan al proberen de stoerste uit te hangen.

Net zoals dat eerste klassertjes ( ja, die meestal maar een halve meter hoog zijn ) al beginnen te roken. Ziekelijk. Een kind van 12, heeft hopelijk genoeg verstand en beseft dat ze toch fout bezig zijn?
Op de basisschool wordt je nog gestuurd, in klas 1 en 2 ook… Maar daarna moet je zelfstandiger worden. Jongeren worden dat ook, maar op hun eigen manier. En vaak de verkeerde manier.

pfff verschrikkelijk de derde klas bij mij is ook zo hoor… ze groeien veel te snel op zijn nu al seksueel bezig… vorig jaar was er op brugklaskamp een jongen naar huis gestuurd omdat hij half naakt met een ander meisje in bed lag…ik bedoel come on weetje je hebt alle tijd nog om oud te worden…geniet van de onschuldige tijd die je nog hebt… maar goed dat doen zei dus niet… Ik ben het echt helemaal met je eens(behalve dat zelfde klding gedoe dat boeit niet echt bij ons…)

Iedereen heeft een grote bek, tweedeklassers staan te roken en hebben kilometers foundation op (eersteklassers ook trouwens) en ze zijn allemaal o zo stoer. Dan heb je nog de derdeklassers, waar echt de arrogantste mensen tussen zitten. Inclusief foundation die je gewoon van een kilometer afstand ziet zitten. En het gaat allemaal om populair zijn. Ruzie met één persoon is ruzie met de hele groep.
Nee, dan ben ik blij dat ik gewoon leuke vrienden heb en geen bal meer om populair zijn enzo geef =).

Je hebt best gelijk, maar er valt niets tegen te doen.

Haha bruggerseks :'3

Ik vond dat op die leeftijd smerig. Daar kan ik ook niet over. Dan willen ze zo graag seks, en dan zijn ze te bang om bij de dokter de pil te vragen.
Of dat ze niet weten hoe hun lichaam werkt.

Als je iets volwassens gaat doen, benader het dan ook volwassen en doe het anders gewoon niet.
Ik stap toch ook niet in een auto zonder te weten hoe die werkt?

[i]Niet om discriminerend over te komen, maar ik vind dat wij, autochtonen, erger zijn dan de allochtonen hier in Nederland.

Het is gewoon dat allochtonen slechtere naam hebben in Nederland. Tenminste, dat dénkt iedereen dat ze geweldadig zijn enzo.

Maar wij zijn net zo erg. Gelukkig en hopelijk zijn er nog veel mensen met een hoop gezond verstand.
Als het zo bekijkt; als je als vriendje/vriendinnetje komt bij een allochtoons iemand, wordt je daar hartelijk ontvangen. Maar is het andersom bijvoorbeeld dat een allochtoons iemand met een autochtoons iemand mee gaat, dan word het spreekwoord ‘als blikken kunnen doden’, gebruikt. Jullie snappen zelf waarom.

Ik heb een soort van vriendin, die is verliefd op een jongen. Die jongen ken ik megalang. Maar aangezien heel het verhaal telkens wordt verdraait, krijg ik telkens de klappen en de schuld. Waarom? Omdat ík het ben. Dat is het hem meestal gewoon. En wat ook leuk is? Via msn iemand bedreigen.
Kom op zeg, how sick can you are. ( ofzo )[/i]

Haha ja, kinderachtig gedoe…

ik vind dat ze zich te oud voor hun leeftijd gedragen.
toen ik in de eerste zat, was ik echt niks zoals de eersteklassers nu.
Ze hebben allemaal een grote mond, meestal voor NIKS, ze staan te roken (op je 12de, hallo ?), ze ‘vechten’(lees : doen alsof ze gaan vechten) heel de tijd, ze vinden het suuupercool als ze een aantekening krijgen, en nog veeel cooler als ze moeten nablijven, ze vinden het geweldig stoer om onvoldoendes op hun rapport te hebben, en ga zo maar door.

RIGHT…

Nou, dat is niet helemaal waar. Als je als meisje een Marokkaans vriendje hebt, ben je blijkbaar écht niet welkom daar.

Achja, ik laat hun gewoon. Ik vind het verspilde energie als ik me eraan ga irriteren. Ik bereik er niks mee. Als mensen ook arrogant of ruzie zoeken met mij heb ik daar gewoon geen zin om op in te gaan. Het is een zwakte van hun. Die lui zijn gewoon kansloos, je kunt er bijna medelijden mee hebben. Maar dat vind ik dan ook weer verspilde energie… Ik leef mijn eigen leven en ik hoef niet te weten hoe hun de hunne leven, laat ze lekker. Ze komen er vast nog wel eens achter, hoop ik iig voor hun.

Waarom zou je op die leeftijd gaan roken?
en wie moet er dan straks mijn pensioen gaan betalen?

jaa ik ben zelf half ghanees en half nederlands, maar het zijn vaak de nederlandse meisjes(en dan bedoel ik de blond haar blauwe ogen uggs scooter meisjes) die zijn echt wel het ergs qua bitchy gedrag enzo…maar ook buitenlanse meisjes die iedereen keihard uitlachen… ik zelf ben ook best wel bitchy tegen vriendinnnen maar iedereen van hen weet ook dat ik het niet meen t is gewoon voor de lol… tegenwoordig wilt iedereen gewoon in t middelpunt staan…t is verschrikkelijkkkkk…

Laat hun lekker putjesschepper worden :grinning:

En ik denk niet dat alle allochtonen zo zijn. Alleen sommigen. Net zoals sommigen NL’ers zo zijn. Mensen denken heel naïef over allochtonen.

Toen ik in de eerste zat maakte ik me druk over mijn zwarte tas.
Maar die kinderen die nu in de 1e en 2e zitten maken zich alleen maar druk om uiterlijk.
ze zijn pas 12! Gaan nu al op hakken lopen en gedragen zich alsof ze 4eklassers zijn.
Gaan ze in de gang staan en gaan ze je nakijken.
Waarom? omdat ze zich dan koel voelend.

[i] Ik had met mijn relatie die helaas voorbij is. Volgens men bindde ik me écht heel erg aan hem met een gedachte; wij blijven voor altijd samen. Ik legde me eigen vast ( eigenlijk ). Maar namater ik dat meer deed, wist ik dat dat mijn jeugd kapot zou maken. Ik wou alles verkennen, heel de wereld zeg maar. Nu kan ik dat ook, nu het kapot is gegaan door hem.

Ik reageer veel volwassener dan toen mijn relatie met mn ex begon, dat was op mijn 14de. Nu ik 16 ben, ben ik na mijn mening heel erg volwassen. Vooral met het manier qua doen. Enkeling vrienden ( helaas niet zo veel ) begrijpen het heel erg goed. Helaas lachen veel mensen mij dan uit.

Ach, ik ben tenminste iemand met een normaal mentaliteit. Komt omdat ik 9 jaar lang ben gepest. Dus tja, je moest is weten :’]. [/i]

Ohjah wat ik dan wel weer raar vind. Bij ons op school zitten amper allochtone mensen. Er is één meisje met een hoofddoek. En twee negers. Haha dat klinkt heel stom maar je snapt me wel.
Al de “buitenlanders” zitten op een andere school. Al de huppelkutjes en balzakjes (zo noemen wij ze altijd) zitten bij ons…
Das toch raar…

Inderdaad, ik bedoel er zijn ook goede amerikanen, maar ook slechte, goede aziaten/slechte aziaten… je snapt het wel :’)
bhwhaha, die klinkt best als ‘goede tijden, slechte tijden’ :’)

Ja kijk maar naar youtube en profiel sites.
Iedereen wil kennelijk beroemd worden. Maar ja om wat?
Neem Boxxy ofzoiets(zie youtube), een kind dat godtyfus irritant praat, en daardoor kent iedereen haar. Maar ze verteld alleen maar wat random crap over zichzelf, het heeft totaal geen inhoud.
Ik ga niet ontkennen dat ik natuurlijk ook wel, nou ja niet beroemd, maar wel graag erkend wil worden voor de dingen die ik maak.

Ik ben het wel echt helemaaaal niet eens met het’blond haar blauwe ogen uggs scooter meisjes’ gedeelte. Ik kan het niet uitleggen, maar het slaat gewoon nergens op dat is gewoon discriminatie op uiterlijk. (nee ik heb geen blauwe ogen, geen scooter en ook geen uggs =p)

Maar ik ben het er wel mee eens, toen ik in de eerste zat had ik in de laatste week van school een hema-mascara gekocht! Wow, make up op :astonished:
als ik zo terug denk vind ik mezelf toen ook te jong trouwens, ik was 11 waarom zou je dan iets geven om uiterlijk :’] maarja zo was dat dan eenmaal