Mentaal erg wisselvallig

Hoi meiden,

Ik zit al een langere tijd met het probleem dat ik mentaal erg wisselvallig kan zijn. Er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren en ik word al boos. Als ik eenmaal boos ben krijg ik oogkleppen op, dan is het enige wat er nog in mijn hoofd zit “Ik ben boos” en andere negatieve gedachten. Als ik eenmaal boos ben ga ik dingen zeggen die ik niet meen, en waar ik later ontzettend spijt van krijg. Ik ben al meerdere keren bij een psycholoog geweest om mij hiermee te helpen, en dat hielp op het moment zelf erg goed, maar na een tijd is het gewoon weer terug bij af.

Dit is een erg groot probleem voor mij want ik kan mezelf er niet in tegenhouden als ik eenmaal in die stemming ben. Dit maakt niet alleen mij kapot, maar ook de mensen uit mijn omgeving. Door dit probleem heb ik de liefde van mijn leven weggejaagd.

Over het algemeen ben ik een erg fleurig persoon dus een depressie is het niet, die heb ik vroeger wel gehad. Het is nu puur die momenten dat ik die oogkleppen opheb dat ik boos ben, en niet weet wat ik eraan kan doen zodat ik mijzelf hier uit kan halen.

Nu wil ik jullie vragen of jullie misschien wat tips hebben voor mij om mezelf uit zo’n moment te halen, of wat ik kan doen om het minder erg te maken of zelfs te voorkomen dat het zo ver komt.

Veel liefs xxx

Heb je nog oude opdrachten die je bij je psycholoog moest doen? Die destijds hielpen?

Anders zou ik toch langs de huisarts gaan en ook voorleggen hoe het gaat als je stopt bij een psycholoog. Waant het is natuurlijk de bedoeling dat het weggaat.

Ik heb niet zozeer dat ik boos ben, maar wel dat ik heel angstig ben soms. Mij helpt het relativeren. “Ik ben …, ik ben angstig door …” Vaak zie je dan zelf al in waar het misgaat en kan je daaraan werken.

Ik stuur je even een prive berichtje!