Menstruatieklachten"

Hee, ik wil graag aan de pil, dit komt doordat ik altijd erge last heb van mijn menstruatie, maar ook omdat ik een vriend heb en ik binnenkort verfer sil gaan met hem, alleen wil ik dat liever niet tegen mijn moeder zeggen omdat ik haar niet onnodig wil laten schrikken, ik wil gewoon dat stel we gaan een keer verder, dat ik dan veilig zit. Omdat ik het niet vertrouw met alleen een condoom…

Nu heeft mn moeder dus een afspraak gemaakt bij de arts voor mijn menstruatieklachten maar nu ben kk bang dat de dokter iets anders voorschrijft…

Ga je niet alleen naar de dokter dan?? Want ze hebben toch geheimhoudingsplicht

Ja, ik ga wel alleen heen

Maarcze heeft een afspraak gemaakt vooor menstruatieklachten, kan ik dan wel zeggen dat ik gewoon de pil wil?

Dit ja, hoewel ik wel eerlijk tegen je moeder zou zijn als je aan seks enzo begint. Dat is echt fijner dan dat je het alleen voor jezelf houdt. (Vind ik dan.)

gewoon eerlijk blijven tegen je moeder. mocht het ooit fout gaan kun je altijd naar haar toe voor advies(ook al word ze er niet altijd even blij van, ze zal er blijer van worden dan dat jij ineens met een baby in je armen thuis komt… ‘kijk mam, je bent oma, fijn he?’

Ik denk dat als jij tegen je moeder zegt dat je nu graag al aan de pil wil, zodat je voorbereid en veilig bent als je ooit verder wil gaan, ze dat niet slecht oppakt hoor. Seks is heus geen schande en als jij je er goed op voor wil bereiden moet je moeder daar alleen maar blij mee zijn. :slightly_smiling_face: