menstruatiedag verschuiven maar het gaat mis?

Hallo iedereen,
ik slik al een tijdje de pil, en dit is de eerste keer dat ik mijn menstruatiedag probeer te verschuiven.
Normaal gesproken begin ik de pil te slikken op maandag en dan is zondag dus de laatste en word ik vrijdag ongesteld.
maar om de menstruatiedag te verschuiven moet je de stopweek inkorten las ik, dus dat deed ik ook. In plaats van maandag te beginnen begon ik op zaterdag.
Ik was nog wel vrijdag tm woensdag ongesteld maar normaal gesproken stop je dan toch eerder met ongesteld zijn als je de pil eerder slikt?
maar het rare is, … gister (woensdag dus) was het voorbij, maar opeens begint het vandaag weer.
Dit kan toch geen doorbraakbloeding zijn? Ik ben gewoon ongesteld geweest.
Weet iemand misschien wat dit is? Heeft een van jullie dit misschien ook gehad?
Alvast bedankt! xx

Als je wilt verschuiven moet je doorslikken. niet je stopweek korter maken door de pil dan te gaan slikken, dat heeft geen effect.

Voortaan dus gewoon je strip slikken, wil je een weekje later ongesteld worden slik je nog 7 pillen van een andere strip er acteraan. en dan stopweek.

Ik heb net de huisarts gebeld, en ze zei dat de pil nu minder betrouwbaar is…
Maar nu moet ik eerst deze strip af maken en de volgende strip is hij wel weer betrouwbaar volgens mn huisarts.
Maar omdat ik natuurlijk normaal gesproken op maandag begin met de pil slikken en het nu op zaterdag doe, dan zal ik denk de volgende keer ook eerder beginnen met menstruatie toch? En de stopweek is dan ook iets naar voren geschoven, ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar is de pil dan ook zelfs betrouwbaar ook al was ik de vorige strip eerder begonnen met slikken? =\ Ik durfde het niet echt te vragen aan mn huisarts, want ze klonk nogal boos en ik wist niet precies hoe ik het moest uitleggen =(
xx

Hey, uhm ik ben vanmiddag ook even naar de apotheek geweest en de apotheker vertelde me dat het gewoon wel betrouwbaar is. Maar mijn huisarts zegt van niet. Maar wat moet ik nou doen? =( Zo onduidelijk

gebruik voor de zekerheid condoom. snap het niet helemaal. maar als je het niet zeker weet…

Ok, ik zei het idd nogal vaag. ik probeer het nog een keer =x

Normaal gesproken als ik de pil slik, begin ik op maandag met de eerste pil.
Dit betekent dus dat ik zondag dan de allerlaatste pil zou moeten innemen, en dan heb ik de vrijdag erna mn menstruatie (tm woensdag).
Omdat ik mijn menstruatiedag wilde verschuiven van vrijdag naar woensdag, ben ik de pil ipv maandag zaterdag begonnen te slikken (met de nieuwe strip dus).
Nu is mijn cyclus helemaal in de war volgens de huisarts, en is de pil deze hele strip onbetrouwbaar.
Volgens haar is de volgende strip pas betrouwbaar.
Ik heb helemaal niet mijn stopweek verlengd, alleen ingekort.
En volgens de bijsluiter kan dit. Ik heb het ook aan de apotheker gevraagd, en volgens haar was de pil deze strip gewoon betrouwbaar en heb ik niks mis gedaan.
Maar mijn huisarts zegt dus dat het niet betrouwbaar is…
Wie moet ik geloven?

ik dnk dat je wel veilig bent, maar durf het niet zeker te zeggen.
voortaan gewoon later stopweek houden, dat is veel simpeler

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen…
& volgende keer zou ik de pil gewoon doorslikken, niet je stopweek inkorten want dat heeft geen effect…

Ik snap geen hol van je verhaal, sorry. Hoe kan je nou op zondag de laatste pil slikken en vervolgens op vrijdags pas ongesteld worden tot woensdag?

En als ik jou was zou ik gewoon langer door gaan slikken na je huidige strip, totdat je hem op de dag hebt die je wilt, ongesteld worden en vervolgens weer een nieuwe strip pakken.
Die strip die je dan al aangebroken hebt komt heus ooit nog wel van pas.

wat is er zo moeilijk aan? Als zondag de laatste pil is van je strip dan heb je daarna je stopweek en ik word dan toevallig 5 dagen erna ongesteld. op vrijdag dus, en dan ben ik die vrijdag, zat,zo,ma,di,wo ongesteld. wat is hier moeilijk aan ?

ik slik ook de pil en als ik verschuif slik ik gewoon door en dan stop ik gewoon een weekje daarna wanneer het wel kan en dan slik ik gewoon weer zeven dagen daarna door zo simpel is t eigenlijk dus je moet nooit inkorten gewoon doorslikken.

xx!

maar dit staat in de bijsluiter:
… als u de begin dag van uw menstruatie wilt verschuiven.
als u uw tabletten volgens de aanwijzingen inneemt, dan zal uw menstruatie steeds op ongeveer dezelfde dag beginnen. als u deze dag wilt veranderen, dan kunt u dat doen door de normale tabletvrije periode tussen 2 strips te verkorten (maar nooit verlengen). Bijvoorbeeld als uw menstruatie normaal op vrijdag begint en u wilt dat in het vervolg verschuiven naar dinsdag (3 dagen eerder) dan moet u 3 dagen eerder dan gebruikelijk met de nieuwe strip beginnen. Als u de tabletvrije periode erg kort maakt (bijvoorbeeld 3 dagen of minder) kan het gebeuren dat u tijdens deze tabletvrije periode geen bloeding zult hebben. U kunt dan tijdens de volgende strip last hebben van doorbraakbloeding of spotting.

Dit is dus wat ik heb gedaan. Mijn menstruatie begint toevallig ook op vrijdag zoals het voorbeeldje in de bijsluiter. Ik wil mijn menstruatie naar woensdag verschuiven (dus 2 dagen eerder) dus ik ben ook in mijn tabletvrije periode (stopweek dus) 2 dagen eerder begonnen met de nieuwe strip.

is het nu te snappen?

waarom mag inkorten dan niet? ik heb wel eens gelezen op andere sites dat het wel mag, maar hier zeggen de mensen dat het helemaal niet mag/kan.
ik heb gewoon gedaan wat er in de bijsluiter stond…
dit is best wel verwarrend =(

bij mij staat er geen inkorten hoor alleen als je voor het eerst begint moet je op de vijfde dag van je menstruatie beginnen met slikken, maar inkorten is niet handig omdat t dan niet goed uitkomt eigenlijk je moet echt zo’n week stoppen zeg maar daarom moet je ook stoppen als je meer dan twee dagen vergeet dan meot je dus een stopweek houden…

maar ik vergat hem niet, ben alleen gwn 2 dagen eerder begonnen met de nieuwe pil.
weet serieus niemand dan hier dat inkorten mag?
ik heb het ook op een andere forum gevraagd en die zegt dat inkorten altijd mag… en dat alle bijsluiters hetzeflde zijn.

Maar begin je dan maandag weer met de pil?
Want je stopweek mag nooit langer dan een week duren.

Volgens mij ben je gewoon veilig.

Je bedoeld je bent gewoon eerder gaan slikken in de stopweek?
Als het minder dan 7 dagen is maakt het toch niks uit, soms begin ik ook gewoon eerder met slikke omdat dat me gewoon beter uit komt.

kleine_duivel
Gepost op: 04-08-2004 17:31:04

hallohallo,
is het schadelijk of niet safe, als ik mijn stopweek van het slikken van de pil inkort? ik moet eigenlijk vrijdag beginnen, maar ga naar mn vriend, en wil liever niet ongesteld zijn als ik bij hem ben. als ik 1 dag eerder begin met slikken, is het dan nog safe?

Leeftijd: 24
Gepost op: 04-08-2004 17:33:10
Je mag de stopweek zo veel korter maken als je wil, je mag ook helemaal geen stopweek houden en de pil dus doorslikken: als je dit doet wordt je (waarschijnlijk) helemaal niet ongesteld

Wizard
Gepost op: 04-08-2004 17:33:23
Ja, dan is het nog safe, je kan zelfs helemaal geen stopweek inlassen, gaat ook uitstekend.
Daarintegen mag die geen dag langer zijn dan 7 dagen.

Edit: zoals hierboven dus ja…

Ja, ik ben idd eerder gaan slikken in de stopweek.
Ipv een 7 dagen stopweek, heb ik gwn 5 dagen gedaan.