menstruatiecup

hallo,

ik ben al een paar keer ongesteld geworden,
en ben heel erg ongesteld en ook lang (ci 10 dagen)
en lek ook altijd door 's nachts.
nu had ik wat gelezen over de menstruatiecup,
en dat leek me wel handig.
alleen ik ben nog jong, en heb nog geen seks gehad,
en op sommige site staat dat dat wel handig is ivm met je maagdenvlies.
maar nu wou ik toch vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met een menstruatiecup,
zoja welk merk, wegwerpbaar of niet, en je ervaringen.
alvast bedankt!

oh en er is hier al een topic over maar dat is dood en gaat niet over wat ik nou bedoel

als je nog maar een paar keer ongesteld bent geweest, dan is het normaal dat het wat harder is en onregelmatig en lang. Dat gaat na een aantal keer wel over normaal gezien.
en als het echt niet betert vraag je om de pil, dan worden je regels veel regelmatiger en minder hard

…?

oh ja,
nog niet overna gedacht (tja het is weekend)
maar de pil is geen optie want ik krijg heel snel hoofdpijn enzo,
en wil me lijf eigenlijk niet volproppen met hormonen.
maar toch bedankt

ff serieus … ik heb werkelijk nog nooit van een menstruatiecup gehoord. Ik was het meestal ook best wel heftig (maar geen 10 dagen) maar sinds ik de pil slik merk ik amper dat ik ongesteld ben … maar aangezien dit geen optie voor je is zou ik het niet weten meis

Wat heeft de pil met hoofdpijn te maken?

oke nouja toch bedankt.
ik ben een beetje van: laat de natuur zijn gang gaan.
dus ja, de pil dat zit er niet in
ik zal er even een plaatje van posten:

http://a7.idata.over-blog.com/599x384/0/42/92/96/mooncup_1_.jpg

de herbruikbare variant ^

en de wegwerpvariant

http://www.drakenenergie.nl/softcup.jpg

bij ons in de familie krijgt iedereen er migraine van.
maar ik kan het wel eens uitproberen

ik snap niet hoe het werkt:p

Ik heb er geen ervaring mee.
Maar even over de pil, die hoeft niet altijd te werken.
Ik ben ook altijd heel hevig en lang ongesteld (2 week lang).
Hierdoor kreeg ik bloed armoede en moest ik dus wel aan de pil, alleen het hielp helemaal niks, ik bloed nog steeds even heftig. Dus ik ga dit topic even volgen :grin:

^pil doorslikken misschien ?

wow dat wegwerpding ziet er wle heel erg huge uit , en dat moet egt daar benede in ?

van veel bloedverlies krijg je geen bloedarmoede (dan heb je te weinig rode bloed cellen, maar dat heeft niets met de hoeveelheid bloed te maken), dan krijg je een lage bloeddruk :wink:. maar dat lijkt me best goor. heb er geen ervaring mee…

periodcup! ik wist niet eens dat dat echt bestond haha.
maar het ziet er… niet erg fijn uit :\

wtf wat is dat dan ??
die moet je dan in je dingetje stoppen ofso ?

jaa sorry ik ben even eeehh…

Dit is wel een handige site met info: http://www.softcup.nl/Home

Oh en mensen, niet zo aanstellen, zo groot is dat ding toch helemaal niet joh. En hij is flexibel he, dus je kunt hem gewoon buigen etc.
Daarnaast, als je net ongesteld bent en je bent nog maar 13, dan is de pil ook echt niet alles hoor.

ik heb lekker nooit last van ongesteldzijn, gewoom tampon erin en gaan, voel het lekker nooit, is wel mooi,
maar ik denk dat als ik er zoveel en zolang last van zou hebben ook geen cup zou proberen, ga misschien naar de dokter en vertel je verhaal, het is natuurlijk niet dat ie je dan helemaal wil onderzoeken, maar jek an ook vertellen ik heb veel last van mijn menstruatie en het duurt lang en het is best erg, en dan vragen of de dokter misschien tips heeft of een andere optie geeft dan de cup en de pil, [dan moet je natuurlijk wel even zeggen dat je geen pil wil slikken]

Dus t is een soort van bakje? maar als je het eruit haalt, word dat dan niet een bloederig kliederboel?

Edit: Ik zit ook aan de pil :slightly_smiling_face: In het begin had ik last van de micro 30(ofzo), ik kreeg er vreet buien van, maar ben overgestapt op de yasmine :slightly_smiling_face: die werkt heel goed bij mij

lekker aardig tegenover de mensen die er wel lekker veel last van hebben lekker.

Maar ontopic, de beste oplossing voor mij was toch echt aan de pil gaan en dan doorslikken. Ik was ook 2 weken achter elkaar ongesteld, met veel pijn en bloed etc. Ik was er gewoon echt te ziek van, ik kon de eerste dagen ook soms niet naar school. Ik heb eerst nog 2 of 3 jaar gewacht ‘omdat je nog maar net ongesteld bent, dat wordt nog wel minder’. Nou niet dus.

Ja, ik heb de wegwerpcup gebruikt, hoe heet het, de soft cup? Je vouwt hem dubbel waardoor die keidun is, dus dat van dat maagd of geen maagd lijkt me onbelangrijk. Maar hij is lastig om precies op de goede plaats te doen, want ik lekte steeds door. Ze zeggen ook dat je er seks mee kan hebben…? Onmogelijk met dat grote ding erin, maar goed dat zal wel weer aan mij liggen xD Ik gebruik ze nooit meer! Kut troep.

Beppie’s zijn wel echt aan te raden! Dat zijn sponsjes, kun je heel lang inhouden en zijn gewoon fijn haha.