Menstruatiebloed ruikt

hoi hoi,
ik had een vraagje,
is het normaal dat als je ongesteld bent je bloed naar vis ruikt? maar als je niet ongesteld bent dat het gewoon ruikt? hoe kan dit?
graag zou ik antwoord willen op deze vraag, ik vind het moeilijk om aan mijn moeder te vragen.

groetjes

Dat heb ik ook. Ik ruik mezelf altijd heel goed daar beneden. Hoe dat kan? Geen idee

ahh dankjewel, ik was al heel bang dat ik een of andere ziekte te pakken had!
dank

Zou het niet als vis omschrijven… maar menstruatiebloed ruikt wel op een bepaalde manier. Denk dat de meeste vrouwen dat wel herkennen.

Als het op andere momenten niet ruikt, is er waarschijnlijk niks aan de hand. Maar:

De sterkte van de geur kan verschillen
De ene keer kan jouw menstruatiebloed sterker ruiken dan de andere keer. De geur is afhankelijk van hoe lang het bloed in jouw baarmoeder heeft gezeten. Is het bloed heel rood, betekent het dat het vers bloed is en zal het meer ruiken naar ijzer (zoals bij ‘gewoon’ bloed). Hoe donkerder het bloed, hoe langer het bloed in je baarmoeder heeft gezeten en hoe sterker het ruikt.

Menstruatiebloed hoort niet naar vis te ruiken
Dat jouw menstruatiebloed ruikt is normaal, maar het hoort niet naar vis te ruiken. Merk je dat jouw bloed ineens wel naar vis ruikt? Dat kan wijzen op een vaginale infectie. Het zou ook goed kunnen dat je dan last hebt van een brandend gevoel, jeuk of pijn. Ga met deze klachten altijd langs de huisarts.

1 like