Menstruatie

Hee!
ik ga maandag tot donderdag met vriendinnen kamperen.
Ik moet vandaag ongesteld worden, dus dan ben ik het ook met kamperen. (gewoon in een weiland met een tent)
Erg stom, maar ik heb liever met kamperen dan met vakantie.
Ik ga 29 juli weg, dat is ongeveer 2 weken na dat ik ongesteld moet worden dus de kans is klein maar ik ben bang dat ik het word met vakantie, en dan net de laatste dagen van ongesteldheid, zodat de tampon er niet goed in wil. Kun je niet trucjes doen zodat ik het vandaag wel word? Ik mag het max. een week later worden want ik ben het 7 dagen, en anders ben ik het dus met vakantie.
Help please.

Ik zou niet weten hoe je dat zelf kunt regelen. Ik zit ook nog een beetje ‘uittepuzzelen’ of ik het op vakantie word. I HOPE SO!

Maar veel plezier met kamperen he!

Eh nee er zijn geen trucjes om ongesteld te worden :’)
Dat kan je niet regelen (ja, door de pil, maar verder niet).

En van de rest van je verhaal snap ik niet zoveel.

je kunt er helaas niets aan doen,…als dat wel zou zijn, men wat zou ik blij zijn!

Nou ik bedoel dus, dat ik ongeveer 2 weken op vakantie ga, nadat ik ongesteld moet worden. Ik ben het meestal wel ongeveer rond de dag dat ik het worden moet, maar ik ben bang dat ik het nu dus later word, En als ik het langer dan een week later word, ben ik het dus met vakantie. En ik ben bang dat ik ongeveer op mijne 5e / 6e dag van ongesteldheid op vakantie ben. En dan is het toch moeilijk om een tampon in te doen?
Want ik heb alleen nog maar een keer een tampon gebruikt op mijn derde dag.

nee, er zijn niet echt trucjes voor volgens mij.
ik gebruik de laatste paar dagen van ongesteld zijn ook gewoon nog een tampon hoor, nooit meer moeite mee ofzo om m in te doen, maar misschien verschilt dat per persoon? zou het gewoon proberen als je het op vakantie ben!
ik ben het ook op vakantie. echt kut! :S

sws niet gaan stressen dan blijft het nog langer weg…

Ooh op die manier.
Nou ja, waarschijnlijk wordt je dus gewoon op tijd ongesteld, en anders kan je een hele kleine tampon gebruiken (laatste dag is het meestal niet zo heel erg). En vooral als je nog niet zo vaak tampons hebt gebruikt kan je beter hele kleine en makkelijke gebruiken. Er zit een soort van handleiding bij, dus op zich moet het lukken. En anders ben je waarschijnlijk nog maar 1 dag ongesteld in de vakantie dus dat geeft niet zo’n heel groot probleem.

klopt maar ik ga maar een weekend …

dubbel ;s

Zo zou ik het ook doen. Veel succes, en plezier op vakantie.

Ja oké, dan is het wel kut als je de helft van je weekend ongesteld bent.
Maar goed, je kan er verder dus niet zoveel aan veranderen…

Je hebt wel pillen waardoor je tijdelijk je menstruatie overslaat (je hele menstruatie) maar daarvan ben ik de naam kwijt. En dat lijkt me niet zo’n goed idee omdat je dan maar voor 1 dag hooguit medicatie slikt.

Hmmm, niet dat ik weet.
Maarja, t is wel irritant.

Ha! Ik heb het antwoord op je vraag.
Primolut N is een pilletje en die kan je menstruatie een paar dagen uitstellen. Je moet dat pilletje dan 3 dagen van je verwachtte menstruatiedatum slikken en dan kan je het dus uitstellen. Je mag primolut N maximaal 14 dagen doorslikken. Wanneer je er mee stop, ben je na ong. 2 a 3 dagen weer ongesteld. :’)

Info over Primolut ← KLIK! :slightly_smiling_face:

Bedankt!
Ik wacht het nog even af, en als ik het dan nog niet ben kan ik eventueel dat medicijn slikken. Enig idee waar je dat kan kopen?

Kan alleen op recept via je huisarts.

Ooh.
dat is flink balen, dan denk ik niet dat dat wat wordt…

Hoezo niet? Je kan toch gewoon aan je dokter vertellen dat je een weekendje op vakantie gaat en dan liever niet ongesteld wilt worden? En dat je iets gehoord had over Primolut?

Ja maar ik denk niet dat mijn moeder dat goed vind enzo.
Maar ik hoorde net van sommigen dat het helemaal niet moeilijk is om tampons te gebruiken op je laatste dagen?
Dus misschien lukt het mij dan ook …