Menstruatie & zwanger?

Hallo meiden!

Dit is misschien een hele domme vraag, maar kan je nog zwanger raken in je menstruatie van je laatste gemeenschap? Want ik heb namelijk 2dagen geleden onveilige sex gehad & wou vandaag de morning pil halen maar ben vanochtend dus ongesteld geworden.

xx

Volgens mij is er altijd wel kans, alleen weet ik het eigenlijk niet 100%. Ik zou wel voor de zekerheid de morning-after pil halen…

Heb je enig idee wat morning after betekend?
Die hoef je 2 dagen later dus niet meer te halen.

binnen 72 uur moet je die nemen toch? Zou in theorie dan volgens mij nog wel kunnen.

Binnen 72 uur inderdaad, dus ze zou hem nog best in kunnen nemen.
Vind het wel een lastige situatie want volgens mij is de kans dat je zwanger wordt een paar daagjes voor je menstruatie echt nihil. Maar aan de andere kant weet ik niet of je die gok moet nemen.

Maarja, een MAP haal je ook niet even zomaar aangezien daar aardig wat hormonen etc in zitten…

Onderzoek ajb eerst eens wat je zelf zegt voordat je verkeerde informatie geeft. Zeker in een situatie waarin iemand nog zwanger kan worden.

.

En ja, 72 uur inderdaad. Alleen is de kans wel groter dat je wel zwanger kunt raken.

Ja dat kan geloof ik. Want je ovulatie is 2 weken voordat je ongesteld bent, en als je daarna zwanger bent geworden word je nog 1 keer ongesteld. Denk ik…

Tot 72 uur na de seks kun je dat ding gewoon innemen. Het is alleen beter om het binnen 24 uur te doen omdat de kans dan het grootste is dat ie werkt.
Misschien moet jij je eens gaan verdiepen in hoe voorbehoedsmiddelen werken.

Algemene topic.