Menstruatie uitstellen,niet aan de pil.

K ben al bijna 3 jaar ongesteld,en het is nog nooit regelmatig geweest.
En maandag ga ik dus voor 1-2 weken naar Rome,en het lijkt me niet leuk om daar ongesteld te zijn,want ik wil van mijn vakantie genieten,en niet om de 1 uur me gaan ‘verfrissen’. Ik had op internet gesearchd en zag iets van Primolut,dus ik zei tegen mijn moeder of ze even naar de huisarts wou gaan om een recept te gaan vragen,want die pillen zijn alleen vie recept verkrijgbaar,maar mijn huisarts heeft gezegd dathet borstkanker veroorzaakt en heeft het dus niet meegegeven,zij heeft wel ‘de pil’ voorgeschreven genaamd Nora 30. Ik ben nog nooit aan de pil geweest en mijn menstruaties zijn niet regelmatig dus het zou kunnen dat ik ze vandaag krijg.
Wat moet ik doen om mijn menstruatie uit te stellen,moet ik die pillen gewoon inslikken tot ik terug ben van de vakantie? Pleasse help!xx

^Deze vraag is een paar dagen terug ook gevraagd, zoek dat topic.

Heb ik al gedaan,maar ze zeiden dat ze primolut moest gebruiken,daar ligt het probleem ik mag geen primolut gebruiken van mijn huisarts

Iemand die het weet?

Je mag nog altijd zelf beslissen of je primolut wilt nemen ondanks het risico op borstkanker (tenzij je dokter heeft berekend dat jij een verhoogde kans hebt daarop ofzo).
En anders inderdaad voor één maand aan de gewone pil.

Moet ik dan gewoon met ‘maandag’ beginnen? of ‘vrijdag’? sorry,weet nie zoveel van ‘de pil’. En gaat het werken zo?

Toen ik de pil een tijdje geleden gebruikte, slikte ik hem zeg maar gewoon door tot de dag dat ik het niet wilde zijn. Dus bijv: Jij gaat op vakantie tot ehh 14 augustus, dan slikte ik de pil door tot 14 augustus en dan stopte ik, en dan werd ik ongesteld.
Ik denk dat je het beste gewoon vrijdag kan beginnen met slikken.

Gewoon maar beginnen dan. Je moet alleen voor veiligheid normaal op 1e dag menstruatie beginnen
Hou wel rekening met een doorbraakbloeding die je eventueel kan krijgen dus neem wel iets mee. Ook dus niet schrikken als je dat hebt, this minder erg dan menstruatie en duurt ook niet zo lang.
En gewoon maar slikken tot je strip leeg is, dat zijn 3 weken en dan hou je je stopweek en dan begin je weer (of niet als je niet de pil wil blijven gebruiken)

Ehm, ik heb ook Primolut gebruikt en mijn dokter heeft dat gewoon voorgeschreven, en helemaaal niks gezegd over risico op borstkanker. Het lijkt me dat als een medicijn een verhoogd risico op borstkanker kan veroorzaken ze gelijk uit de handel halen… Maargoed, dat denk ik erover :stuck_out_tongue:

Bedankt allemaal! Dus zou ik gewoon ‘de pil’ (Nora) moeten gebruiken tot de dag dat ik het niet wil zijn?Moet ik vandaag beginnen op de dag van vandaag?

Ja gewoon zo snel mogelijk beginnen! Als t goed is blijft je menstruatie dan de komende 3 weken weg…

Owh okeej,dan ga ik nu een pil inslikken. En bedankt!x

Ik heb van de huisarts orgametril gekregen:)
Maar daar meot je mee beginnen met slikken 14 dagen voor de uitgerekende datum… beetje moeilijk als je onregelmatig bent:frusty:

Gewoon die pil nemen? Die pillen om je menstruatie uit te stellen werken soms zelfs niet…Je huisarts heeft gelijk : het risico is te groot.

Kun je primolut zonder recept bij de apotheek halen???

niemand die het weet?:face_with_raised_eyebrow: