Menstruatie tijdens volleybal

Heii meiden,

Ik zit erover na te denken om op volleybal te gaan. Maar heb wel een klein probleempje.

Hoe ga je volleyballen als je ongesteld bent? Is het niet ongemakkelijk en gebruiken jullie dan een maandverband of tampon? (Zelf wil ik geen tampon gebruiken door bepaalde redenen.(
Ik ben namelijk wel bang dat de maandverband zichtbaar wordt…

Haha best wel awkward zo

Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!

Liefs,
Desire

Ik heb zelf bijna 8 jaar op volleybal gezeten en het is soms echt vervelend om te sporten tijdens je menstruatie maar het is zeker mogelijk. Ik droeg (boven het korte trainingsbroekje) soms een extra joggingsbroek tijdens de trainingen. Dan zag je het niet en voelde het ook veiliger. Als je alleen het korte broekje draagt kan je een grote t-shirt dragen die over je kont heen valt! Met desnoods een strakke boxer er onder. Als je voor de training of wedstrijd even naar het toilet gaat en een schone maandverband/tampon gebruikt zal er niks gebeuren.

Zwart broekje dragen, eventueel van iets dikkere stof.

Ik zit ook op volleybal en als ik ongesteld ben draag ik meestal tampons, maar ook vaak maandverband. Dat is echt helemaal niet zichtbaar. Je voelt het zelf wel zitten en je denkt dat anderen het kunnen zien, maar dat is echt niet zo.
Twijfel je toch nog, vraag dan gewoon een teamgenoot, zij begrijpen je wel en kunnen even voor je kijken.

Ik gebruik ook altijd maandverband en bij mij kan je het nooit zien eigenlijk. Ik doe in ieder geval wel altijd wat rustiger aan als ik ongesteld ben.

Heel erg bedankt voor alle reacties.
Ik heb er veel aan

Ik denk dan maar dat als ik met volleybal ga beginnen, maar gewoon een short ga kopen van een goede stof. En toch maar een maandverband gebruik zonder vleugels.

Ik draag ook altijd maandverband met sporten en dat zie je niet zitten (bij bepaalde sportleggings wel). Ik trek er altijd nog een extra boxershort overheen, dan gebeurt er niet zo snel iets hoor.

Ik turn, dus dan heb je hetzelfde probleem met strakke turnpakjes enzo. Meestal draag ik maandverband en tampon, maar dat is meer omdat dat maandverband nog wel eens verschuift enzo. Maar bij volleybal maak je minder rare bewegingen dan bij turnen, dus dat maandverband zal wel blijven zitten, en ik denk niet dat je het zult zien hoor!

Maandverband is zo dun, dat zie je niet zitten hoor. En anders kun je inderdaad ook nog een extra boxer aantrekken, dan zit het ook wat steviger zeg maar. En ik zou sowieso een donkere broek aan doen.

Ja, dat lijkt me inderdaad wel handig om een extra boxershort eronder te dragen… maarre… zie je het lijntje (van boxershort)dan niet??

is de reden je maagdenvlies toevallig? die kan je laten opereren :slightly_smiling_face:
en je kan een menstruatie cup gebruiken :slightly_smiling_face: veel goede reacties van gehoord :wink:

Jup. Nee liever niet…
Ik wil niet iets inwendigs gebruiken, vind ik eigenlijk nog wel eng.

Nouja als je gewoon een boxer met pijpjes eraan neemt dan valt dat reuze mee denk ik. Hema heeft ook zgn. seamless ondergoed, dat zit netjes glad onder je (sport)kleding.

Ligt er een beetje aan wat voor broek je aan hebt maar ik denk dat je dat zelf meer ziet dan een ander. En sowieso, een onderbroek zie je toch ook lijnen dus dat maakt geen verschil.