Menstruatie ritme veranderen

He meiden!

Ik ben waarschijnlijk ongesteld als ik op vakantie ga, en daar heb ik dus geen zin in. Omdat ik de pil niet meer slik en daar ook liever niet meer mee begin, wil ik eigenlijk niet weer gaan slikken en doorslikken in m’n stopweek. Al helemaal niet in m’n vakantie. Nou vroeg ik me af of ik nu ook kan beginnen met het slikken van de pil zodat ik m’n ritme verander en dat ook voor de volgende maanden geld?

ik hoop dat jullie het een beetje snappen =P.

Dus als je weer stopt bedoel je? Dan veranderd het naar je huidige ritme zover ik het weet.

Ik had laatst ergens iets gelezen over een tijdelijk ‘‘pil’’ voor als je het wilt uitstellen… Die moet je geloof ik een week voordat je eigenlijk ongesteld moet worden beginnen te slikken en stoppen wanneer je ongesteld wilt worden. Alleen bloed je dan waarschijnlijk wel erger. Ik weet de naam alleen niet meer! Maar die moet je ook sowieso bij de dokter regelen, dus kan je net zo goed vragen aan je dokter :wink:

Edit: Gevonden! Primolut N. Moet je wel 3x daags innemen en je kan het geloof ik maar 10 dagen uitstellen.

Ja. Nagoed, het leek me op de een of andere manier logisch klinken.
Dat als ik weer stop dan komt m’n ongesteldheid later, dus dan zou het de volgende keer ook later zijn ivm de 4 weken. Maar dat is dan dus niet zo =P.

Ja ik heb inderdaad ook wel wat over primolut gehoord…
Maar ik vind het juist ook vervelend om aan de pil, of primolut, te denken als ik op vakantie ben =P. En al helemaal omdat je dan een doorbraak bloeding kan verwachten.

Primolut is echt handig.
Ik heb het al meerdere keren gebruikt.
Het is een soort pil en je slikt 'm drie keer per dag.
Te beginnen met drie dagen voor dat je ongesteld zou moeten worden, en stoppen drie dagen voordat je ongesteld wilt worden.
Je moet er wel voor naar de huisarts!

als je nu de pil neemt en er voor zorgt dat je vroeger/later ongesteld wordt, dan wordt je de maanden er na natuurlijk ook op die dagen ongesteld als het goed gaat

Ja dat lijkt mij ook!

Ja dat dacht ik dus ook!
Maar ik hoor toch allemaal tegenstrijdige dingen.
Vandaar dat ik het nu ook nog even op het forum vraag =).