Hee meiden,
Ik ben sinds mijn 11e ongeveer ongesteld. Vanaf het moment dat ik het ben geworden is de pijn die ik telkens krijg in de eerste twee dagen steeds heviger geworden. Ik heb een aantal keren met mijn moeder gepraat over het feit dat ik heel graag aan de pil wil. Mijn moeder vermijd het onderwerp als het ware of zegt heel kort: Dan slik je teveel hormonen / Je vergeet hem toch in te nemen etc. Ik vind dit niet fijn want ik heb het idee dat ze me niet serieus neemt terwijl ze het wél erg vind als ik elke maand weer lig te huilen van de pijn. Op dat moment heb ik last van enorme pijn in mijn onderbuik: het samentrekken van de baarmoeder wat ik heel erg voel. Het zweet breekt me uit, mijn hoofd bonkt en ik voel mn hart in mn buik kloppen heb ik het idee. Ik kan niet blijven stil liggen of zitten of staan, ik loop van de wc naar mn bed, van mijn bed naar de keuken etc. Ik nam altijd ibuprofin in wat pas na een uur werkte. Een uur lang lijden. Als het eenmaal werkte is er niets aan de hand. Na zes uur is het uitgewerkt en moet ik een nieuwe. Zo slik ik de eerste drie tot vier dagen ongeveer drie pillen op een dag: 12 in vier dagen. Ik weet dat het hardstikke slecht voor me is maar ik kan gewoon niet anders. Vannochtend begon het weer en ik heb aleve gebruikt. Ik las een uur later pas op de bijsluiter dat je er twee van moest innemen terwijl ik er 1 heb ingenomen. Nu gaat het wel een beetje maar ik voel het nogsteeds, een soort zeurende pijn. Aleve duurt 8 tot 13 uur dacht ik.
Kortom: ik zou heel graag aan de pil willen. Dit keer wil ik met goede argumenten komen om aan de pil te gaan en aangezien ik zelf weinig kan vinden op het internet van meisjes die ongeveer hetzelfde hebben vroeg ik me af wat goede argumenten zijn om te gebruiken.
Voor de duidelijkheid: Ik woon in Duitsland. Ik zou wel alleen naar de dokter kunnen gaan maar 1. je moet een afspraak maken, 2. mijn medische woordenschat is beperkt. Vandaar ik het niet zo probeer maar ik het wel aan mn moeder moet vragen. Ik kan ook niet naar een nederlandse dokter toe omdat ik in duitsland ben verzekerd of zo…