Menstruatie op vakantie. Nuvaring?

Hoi,

ik vertrek volgende week op vakantie, en ik ben er 100% zeker van dat ik ongesteld ga worden in die week.
Omdat ik dit absoluut niet wil, dacht ik misschien om de nuvaring te gebruiken.
Ik heb nooit eerder de nuvaring/pil/ander anticonceptiemiddel gebruikt.
Maar kan ik zomaar morgen met de nuvaring starten, en hem er na 3 weken uithalen? Want ik had gelezen dat het de dag na je menstruatie moet?
Kan iemand misschien meer uitleg hierover geven?

Tampon?

Edit: Oh, met je vriendje… kan je niet nu alvast met de pil beginnen dan?

De nuvaring is eigenlijk hetzelfde principe als de pil. Je kan er zo maar mee beginnen ja, maar als je wilt dat hij direct veilig is kun je het beste op de eerste dag van de menstruatie beginnen (net als met de pil). En inderdaad moet ie er na 3 week weer uit en dan word je ongesteld. Na die week breng je weer een nieuwe in. Als je niet ongesteld wilt worden kun je ook direct een nieuwe inbrengen. Maar btw; als je alleen anticonceptie wilt gebruiken zodat je niet ongesteld wordt in de vakantie, kun je dan niet beter van die uitstel pilletjes bij de dokter halen?

Bestaan er tegenwoordig ook al uitstelpilletjes? :d
En als ik op de eerste dag van mijn menstruatie de nuvaring in doe, stopt de menstratie dan gewoon?

Ja, je kan gewoon de pil halen voor 1x bij de dokter, dus zegmaar 1 zo’n strip, maar dan moet je wel op tijd beginnen :’)

Primolut heet het :wink:

Je hebt inderdaad zo’n 3 dagen van te voren pil die je eens kan gebruiken. Moet je even bij de dokter naar vragen!

Ja idd. Het heet Primolut

Ja, die pil ken ik, maar wil ik liever niet gebruiken omdat er veel bijwerkingen bij zijn. Ook gebruik ik nog andere mediactie, en dit samen met primolut is ook niet zo’n goed idee.

Van de Nuvaring of de pil kan je ook bijwerkingen krijgen.

Aangezien dat bij de pil niet zo is, denk ik niet dat het bij dat wel zo zou zijn…

Kan je niet gewoon tampons gebruiken?

Primolut N halen bij de dokter?

Goh, het lijkt erop dat ik niet veel keus heb buiten primolut dan ;d
is er iemand die dit al gebruikt heeft?
Zo ja, had jij bijwerkingen?

als je binnen 1 week je regels gaat hebben, heb je vorige week je eispronge gehad & kan je menstruatie dus niet meer worden tgengehouden. toch?

Ik heb deze pil denk ik 3 vakanties gebruikt. Ik heb er geen vervelende ervaringen mee, af en toe een beetje hoofdpijn. Alleen de nabloeding is nogal heftig (althans bij mij, maar mijn ongesteldheid is dat ook) Je wordt wel meteen na het slikken ongesteld is mijn ervaring.

@AnanasRepen.
Ja dat kan wel, je moet drie dagen voor je menstruatie beginnen met slikken oid.

ooh oke nja klinkt onlogisch :wink:

Als je de nuvaring de eerste dag van je ongesteldheid in doet, houdt je ongesteldheid niet meteen op. Tenminste, ik neem aan dat het hetzelfde werkt als de pil, en ik heb nog twee weken lang doorbraakbloedingen gehad. Dus dan kun je nog beter ongesteld zijn en tampons gebruiken.

ongesteldheid tegen houden is niet goed voor, het maakt je lichaam schoon ofzo, (zei docent xd) ik zou gwn tampon doen als ik jou was (: