Menstruatie maar geen bloed

Hallo,

Ik slik de pil en slik hem om de maand door. Nu ben ik afgelopen woensdag gestopt ivm stopweek en begin ik donderdag weer. Zondag kreeg ik erge buikpijn (bij mij duurt het altijd een paar dagen voordat ik ongesteld word), maar tot nu toe is er geen bloed te zien, alleen een bruine afscheiding en een heel klein beetje bloed. Weet iemand wat dit betekent en of ik mij zorgen moet maken?

X

Heb ik ook heel vaak. Doordat je de pil doorslikt kan de menstruatie veranderen. Inderdaad een paar dagen niks, maar kan ook dat je heel weinig tot niks hebt. Geen zorgen om maken!

Klinkt gewoon normaal hoor :slightly_smiling_face:

Bij een normale ongesteldheid (als je niet aan de pil bent) bouwt je baarmoeder een laag slijmvlies op, met heel veel bloedvaatjes erin. Als je aan t einde van je cyclus dan geen bevruchte eicel in je baarmoeder hebt, stoot de baarmoeder dit slijmvlies af, en dan heb je dus (meestal) redelijk veel bloedverlies erbij.
Wanneer je aan de pil bent, bouwt je baarmoeder (afhankelijk van welke je hebt) soms veel minder van dit slijmvlies op tijdens je cyclus. Daardoor heb je dus minder afstoting van dit slijmvlies en kun je ook minder bloedverlies hebben.