menstruatie buikpijn

ik ben deze week ongesteld en ik heb altijd de eerste en soms de 2e dag echt vreselijke buikpijn dat ik het liefst de hele dag blijf slapen en daarna is het wel wat minder maar alsnog niet echt comfortabel. Gisteren tijdens het sporten kwam ik dr in de pauze achter dat ik ongesteld was en na de wedstrijd ben ik naar huis gegaan en heb even in bad gelegen om de buikpijn te verminderen maar dat heeft totaal niet geholpen. Het liefst wil ik niet aan de pil omdat ik echt heel vergeet achtig ben dus hem denk ik wel vaak ga vergeten en ik niet echt een regelmatige tijd kan bedenken dat ik m in kan nemen omdat ik nooit 2 dagen achter elkaar dezelfde tijd thuis ben om m in te nemen omdat ik het sowizo al heel druk heb "$ iemand een andere soort pil die je niet dagelijks moet innemen maar gewoon als je buikpijn hebt en die je zo kan krijgen bij het kruidvat of andere drogiserijen?

Paracetamol (2 tegelijk nemen), Aleve Feminax. Als dat allebei niet helpt zou ik even naar de huisarts gaan, misschien dat er nog andere middeltjes zijn.

en als je Alive fenimax slikt of zo dat is voor menstruatie pijn. ik heb er ook altijd veel last van ook met de pil vooral als het zo warm is. slapen met een kruik is dan zo fijn en ik slik me ziek aan alive fenimax

hoezo moet je 2 tegelijk nemen?? "$

Dat helpt iets beter dan 1

Misschien ook nog een lekkere warme kruik erop.

Dat werkt veel beter dan 1.

Niet te vergeten: Aleve Feminax EN een paracetamol gebruiken is heel slecht voor je lever ofzo? Staat dat niet in de bijsluiter.

Ik bedoel niet en paracetamol en Aleve. Of/of bedoelde ik :wink: Ik zou eerst 2 paracetamols gaan proberen. Pas als dat niet werkt zou ik gaan kijken naar Aleve Feminax of naproxen.

Perdofemina helpt ook goed en in de zetel gaan liggen met een kersenpitkussen (ofzoiets: zo’n kussen dat je opwarmt) en op je buik leggen doet ook deugd

@Phaedra Oh, sorry leesfoutje. Als er echt geen andere oplossing is wat het kan verminderen, zou ik toch aan de pil gaan. Je kunt de pil ook gewoon 's ochtends nemen toch? Dat je op je mobiel ofzo een wekkertje instelt met ‘pil nu innemen’, en nog een keer laat herhalen voor de zekerheid.
Wat ik zelf altijd doe is met een warme kruik tegen mijn buik aan gaan liggen, en gewoon slapen haha.

Aleve Feminax (pijnstiller) is het enige wat bij mij redelijk werkt. Wel innemen nadat je iets gegeten hebt oid.

ja maar kijk ik zit dus nu te overwegen zo iets als aleve te kopen, maar het is zondag dus morgen word pas de eerste dag dat ik t dan kan kopen ^^

en je kan Aleve Feminax toch gewoon zonder recept krijgen in de winkel?

ik zat dus al te denken maar ik ben op de ene dag wel 1e uur vrij en de andere niet en liever sta ik niet eerder op voor de pil, verder heb ik verschillende tijden dat ik uit ben van school en dan heb ik 's avonds ook trainen en die tijden verschillen ook ;s heel vervelend…

Je hoeft de pil niet exact op hetzelfde tijdstip te nemen. Er mag maximaal 36 uur tussen 2 pillen zitten, dus je mag hem maximaal 12 uur later dan het tijdstip van de vorige dag nemen. Wat ik zelf het handigst vind, is hem nemen na/voor het tanden poetsen. Leg hem naast je tandenborstel en dan vergeet je hem nooit.

Een hittepit. Dat is fijn. Niet eerst direct op je blote buik leggen, want het is eerst echt superheet.

Maar als je liever nog niet aan de pil gaat, wat heel goed denkbaar is, dan zou ik eerst de opties van pijnstillers proberen.

maar ik heb in de girls of cosmogirl gelezen dat t het beste werkt als je het ongeveer dezelfde tijd neemt en omdat ik op sommige dagen werk van 18:00-0:00 tandenpoets ik dan weer veel later dan op een schooldag waar ik ongeveer 10 uur op bed ga…

Het is voor jezelf het handigst als je hem ongeveer op hetzelfde tijdstip neemt, maar zolang het binnen 36 uur is is het gewoon veilig. Als je hem normaal gesproken op een schooldag om 22 uur neemt, dan moet je hem dus de dag erna als je bijvoorbeeld gaat stappen maximaal om 10 uur 's ochtends nemen, dat moet lukken neem ik aan :wink:

Maar wat ik zei, probeer eerst de pijnstillers. Als dat werkt, dan is de pil helemaal niet nodig.

haha ik ga morgen wel even naar de stad om Aleve Feminax te halen, hoop dat het werkt (: is er na Aleve nog wat wat ik evt kan proberen als dat niet werkt zonder dokters afspraken?