Mensenangst ? probleem in openbaar

Hee meiden,

Ik zit met een probleem wat ikzelf eigenlijk nog wel het vervelendst vindt, zelf vindt ik het namelijk echt een hel om bijvoorbeeld naar de winkel te gaan en iets te halen voor mijn moeder.
Zelfs de hond uitlaten vind ik al vervelend, ik doe het wel omdat ik mezelf dwing om het te doen. Als we naar de winkel gaan blijf ik ook meestal in de auto zitten, puur omdat ik niet meer wil/durf. Als ik wel mee ga heb ik heel erg het gevoel alsof er op me gelet word, of over me word gepraat. Op school kan me dit helemaal niets schelen, maar met vreemde mensen wel…
Op dit moment ben ik ook opzoek naar een stageplek, maarja ik durf niet in een winkel stage te lopen dus dan blijven er weinig mogelijkheden over.
Wie heeft hier nog meer last van, of is er vanaf gekomen?

Ik hoor graag van jullie
:kissing:

Ik zou gaan praten met een psycholoog. Hij/zij kan je vertellen waar die angst is ontstaan en kan je helpen om er vanaf te komen. Meestal zie je dat zulke angsten alleen maar erger worden als er niks aam wordt gedaan…

Ah meid, dit gevoel en probleem heb ik ook een paar maanden gehad. Echt heel vervelend, ik snap precies wat je bedoelt.
Bij mij is vanzelf over gegaan.
ik kan je verder geen tips geven. Behalve dat je tegen je zelf echt moet zeggen: Ze letten niet op me, ze kijken niet meer dan normaal naar me.

En als het inderdaad echt niet weg gaat, even met de huisarts bellen en een doorverwijzing vragen.

Sterkte!