Mensen uit Servië/Kosovo?

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die uit Servië/Kosovo komen? Zelf kom ik uit Kosovo en ben ik Servisch. Wel ben ik gewoon geboren in Nederland enzo.

Je komt uit Kosovo maar bent geboren in Nederland? :’)

Als je geboren bent in Nederland ben je toch een Nederlander? Of ben ik nou heel dom :")

:grinning_face_with_smiling_eyes:

That’s all

Verkeerde topic hahaha

nee sorry ik kom uit Zuid-Afrika maar ben hier geboren!

Kijk, in Kosovo heb je verschillende mensen met verschillende afkomst. Dus er zijn daar Christenen maar ook bijvoorbeeld moslims. Er zijn Albanezen maar ook Serviërs. M’n ouders komen oorspronkelijk uit Kosovo maar ik wil hiermee zeggen dat ze Serviërs uit Kosovo zijn. Zelf ben ik in Nederland geboren. Net zoals je een Nederlander in bijv. Duitsland kam zijn maar uit Friesland komt. Kosovo hoort officieel nog bij Servië maar Nederland heeft ervoor gestemd dat het een apart land is daardoor zie Kosovo in atlassen vaak als een apart land. Even om het wat duidelijker te maken :slightly_smiling_face:

dat kan gewoon…

Mijn oma komt uit Servië :slightly_smiling_face: Ik ben dus 1/4 Servisch.
Ik vind het echt een prachtig land!

Het heeft te maken met dat Kosovo eerst gewoon bij Servië hoorden maar toen kwam het Ottomaanse Rijk. Lange geschiedenis. Serviërs beschouwen het nogsteeds als hun landaar veel Serviërs zijn gevlucht door bombardementen voornamelijk door Albanië. Das een van de redenen dat er nu veel mensen zijm die niet Servisch zijn. Ben deze zomer voor het eerst naar de plek geweest waar m’n ouders zijn opgevoed, Kamenica en het landschap is heel mooi daar! Daarna zijn we ook nog naar m’n opa’s dorp geweest. Voelde me gelijk thuis.