Mensen tekenen: hoe?

Ik ben erachter gekomen, dat ik heel erg slecht ben in mensen tekenen. Maar ik wil het wel heel graag kunnen, dus: wie heeft manieren/uitleg/tips om mensen te tekenen? Van foto’s natekenen lukt nog wel heel iets, maar ik heb vooral tips nodig over hoe je realistische gezichtsvormen kunt tekenen, realistische ogen, neus mond. Zonder dat je het van een foto natekent (:

als je heel veel natekent leer je het vanzelf. ja, ik weet dat je dit niet wou horen.

Je kunt beter een boekje kopen. Daar staan handige tips in. En vaak zijn ze niet zo duur. Of je kijkt naar tutorials op youtube en deviantart

beginnen met beroemdheden bijv., plaatjes zoeken, instellen op zwart wit met hoog contrast, dan zie je de lijnen goed. Die kan je dan natekenen. En zo afbouwen met contrast enzo (:
Zo heb ik het geleerd iig.

ik had hetzelfde als jou. ik had het boek Figure Drawing for fashion design gekocht en nu kan ik het wel ietsjes beter!

tjaa dat heb ik nou ook

Zo’n boekje kopen en dan heeeeeeeeeeeeel veel oefenen.

Waar je vooral op moet letten zijn de verhoudingen.
De benen zijn net zo lang als het bovenlichaam, niet korter.
De ogen zijn niet zo groot en zitten in het midden van het gezicht.

Gewoon de staandaard dingetjes die mensen vaak fout doen. Ik denk dat er ook wel tutorials op internet staan?

Handige tips, dankjulliewel! ^^

Op youtube kijken!
Word het heel goed uitgelegd =]!

als je wilt dat alles klopt qua verhoudingen kun je lijnen door het gezicht of lichaam trekken.

zoals HPfangirl al zei zijn er bepaalde “maten” aan een lichaam…
zo is dat ook in een gezicht.

waar je goed op moet letten is dat de pupil van je ogen op dezelfde lijn zit als het begin/ de bovenkant van je oor (die lijn zit precies op de helft van je gezicht zodat hij dus met je neus het het midden kruist)

dit is namelijk wat de meeste mensen fout doen… waardoor je oren lager komen te zitten dan je ogen… of je geen voorhoofd overhoud maar daardoor wel een telange kin krijgt… en dat ziet allemaal een beetje vreemd uit :stuck_out_tongue:

kijk hier maar eens:
http://mediaprovider.kenn…Provider/img/11594008.gif

tja en verder… veel oefenen zoals iedereen al zegt;)

succes!

Je moet er ook rekening mee houden dat de ruimte tussen de ogen is net zo groot als 1 oog zelf
en de mondhoeken staat op de zelfde lijn als de binnen kanten van de ogen und de voeten haah weet niet of je ook het lichaam wil maar ja;p de voet is net zo lang als je onderarm (:

Ik zou gewoon eerst beginnen met dingen natekenen, zodat je
de verhoudingen enzo onder de knie krijgt. Dan zelf gewoon
schetsen, oefenen &dan lukt het je vast wel!

Probeer eerst een beetje de vorm van het gezicht te tekenen (met hb potlood), dan gewoon telkens weer een stapje verder. Als je er de tijd maar voor neemt. Dus ben je ongeduldig, dan is tekenen geen vak voor jou.

Up!
Handige tips!
en ik weet dat dit een oud topic is
Maar het is handig :slightly_smiling_face: