Mensen te snel vertrouwen

Om te beginnen wist ik niet waar ik dit topic moest neerzetten. Lifestyle leek me de beste keuze, maar als het beter kan, kan hij vast verplaats worden (toch, of niet? ^^)

Mijn probleem is dat ik te veel mensen te snel vertrouw. Dat ik lekker aan het praten ben met iemand en dat ik dan er iets uitfloep wat ik beter niet had kunnen zeggen. En alles vervolgens op straat ligt.
Dit gebeurd mij best vaak en ik baal er altijd ontzettend van. Maar uiteindelijk ben ik als enige the one to blame… Nu zijn er laatst twee relaties van mij stukgelopen omdat ik tegen andere mensen onbedoeld iets had gezegd. Met de gedachte dat ik het echt aan iemand kwijt moest en dat ik dacht dat ze hun mond wel konden houden. Dit moet nu echt stoppen.
Ik ben bezig met lijstjes. Als ik iemand leer kennen eerst opschrijven waarom ik ze zou kunnen vertrouwen. Maar soms moet ik echt iets aan iemand kwijt en dan kan ik niet altijd terecht bij diegene die wel ze mond houd. Diegene moet nou juist die leuke jongen zijn, waar de meeste verhalen over gaan… Maar voor mezelf houden… dat hou ik een week vol en dan zeg ik het tegen iedereen. Ik weet het stom :dry:…

Hebben jullie nog tips voor mij hoe ik dingen beter voor mezelf kan houden of de juiste personen opzoek om iets aan te vertellen?

Ik heb soms ook weleens dat ik dingen zeg die ik beter niet had kunnen zeggen, maar ik heb inmiddels mijn lesje wel geleerd. Ik hou alles nu gewoon voor mezelf, dan kan er ook niks mee gebeuren. Alleen de mensen die ik echt vertrouw krijgen persoonlijke dingen te weten. Ik heb niet echt tips voor je, ik ben er gewoon mee opgehouden. Als je echt nodig zoiets wilt vertellen, misschien kun je het tegen je spiegelbeeld zeggen of tegen je huisdieren? Dan ben je het toch maar kwijt :stuck_out_tongue:

Je kan proberen om dingen waarmee je zit op te schrijven in een dagboek dan hoef je niet alles aan iedereen te vertellen. En als je iets aan iedereen wilt gaan vertellen nadenken of je het wel echt aan iedereen wilt vertellen. :slightly_smiling_face:

Heel herkenbaar ja. Ik heb vroeger alles opgekropt en dat was bijna mijn ondergang. Daarna heb ik altijd alles gezegd. Hmmmm, dat was ook geen succes, dus ik probeer nu een balans te vinden. Gewoon eerst goed nadenken voordat je wat zegt en tegen wie je het zegt.
Je beste vriendin mag natuurlijk alles weten, maar de buurman niet. (om even een stom voorbeeld te geven :wink:)

Gewoon even tot 10 tellen, voordat je iets zegt tegen iemand. ‘Moet deze persoon dit weten?’

Wie kan je tegenwoordig vertrouwen?ik zeg niet dat iedereen slecht is maar je leert er wel van wie je echte vrienden zijn en wie niet.