Mensen op de maan.

Ik wilde graag jullie mening hierover horen, omdat ik er de laatste tijd wel over na aan het denken ben.
Denken jullie dat er echt iemand op de maan is geweest?

De reden dat ik me dit afvraag is;
Waarom zijn er dan niet meer mensen geweest?

En zoals sommigen wel weten, het was in een crisistijd,
is het niet mogelijk dat dit werd gezegd om de mensen hoop te laten krijgen in hun eigen land?
Nu worden weer vaak deze beelden uitgezonden, en nu, is het ook crisis.

Misschien een rare vraag, maar ik wil echt jullie meningen hierover weten.

Je denkt dus dat ze het ‘faken’?
En waarom er niet meer mensen zijn geweest: Het is duur. Peperduur. Het kost ongelofelijk veel tijd en geld om dat te regelen enzovoorts, dus daarom gaan er niet veel mensen naar de maan.

(:

Jaa, daar hebben ze toch bewijs van dat er iemand op de maan is geweest. Apollo 11, neil armstrong…dat was echt één van de historische dagen uit de geschiedenis.

En ik denk waarom er niet meer mensen zijn geweest, het is heel duur en volgensmij kunnen ze nu veel met satellieten te weten komen :wink:

Daar hebben jullie wel gelijk in, tuurlijk is het duur. Maar waarom sturen ze dan wel vaker mensen naar die basis, zoals andre kuipers toen erheen was geweest. vauit belastingen hadden landen zoals rusland en amerika het echt wel kunnen betalen.

ik vind persoonlijk niet dat de beelden er echt uitzien.
& de apparatuur is nu veel beter, dus waarom zouden ze niet nog een keer gaan? Om beter opnames te krijgen, meer informatie te vergaren.

precies.

Omdat het dus veel kost. Daarom gaan ze niet heen. xd
En filmen in de ruimte is niet hetzelfde als op de aarde. Daarom zijn de beelden niet goed, denk ik.

& Wie heeft deze beelden gefilmd?
Als je deze personen hun ‘eerste’ stappen ziet nemen,
kunnen ze ook niet een statief hebben neergezet.
&Ze waren maar met zijn 2en.

Ik geloof dat er een camera op hun ruimtevaartuig zat. Geen idee.
Waarom twijfel je er aan?

én er is niks meer te vinden/beleven/onderzoeken. de maan is niet een heel spannend iets, en we weten al alles wat er van kunnen weten. dan is het slechts een verspilling van geld om er heen te gaan; daarom zijn ze nu andere planeten aan het ontdekken.

Dus niemand hier op girlscene twijfelt eraan?

nope, waarom zouden ze hierover liegen?

@keelie wat denk jij dan?

Je kan wel gelijk hebben ik heb er nooit zo over na gedacht ik weet het ook niet hoor

Ik zou niet weten waarom men dat zou faken. Daar is totaal geen reden voor. Het is gewoon genoeg onderzocht, we weten nu alles.

Geld komt niet zo maar aanvliegen.

@ shopaholica

Ik denk dat de nasa en amerika dit gefaket hebben, om het land vertrouwen te laten krijgen in het bestuur.

Tuurlijk, het zou kunnen dat ze er zijn geweest, ik sluit het niet uit, dat zeker niet. Maar ik vind het zo’n raar verhaal.

Ik denk niet dat dit fake is.

haha who cares :stuck_out_tongue_winking_eye:

nou nee ik denk dat het echt is hoor.
op je vraag over waarom er niet meer mensen zijn geweest: wie denk je dat dat gaat betalen? het geldboompje in m’n achtertuin?

op je vraag wie het heeft gefilmd: er zijn écht wel meer mensen in een raket of hoe noem je dat (gewoon een raket toch? oke nu voel ik me dom) en er is vast wel 1 iemand die ff de camera wou vastpakken

en waarom er nu bijna niemand meer naar de maan gaat: nu hebben ze goede satellieten ed.

Ik snap wel wat je bedoelt!
Er zijn echt veel meer mensen die hier aan hebben getwijfeld! Maar er zijn uit een satelliet foto’s genomen waarop de vlag staat als het goed is… (Ik weet het niet precies) Maar ze gaan niet nog eens heen omdat ze alles al weten van de maan, en de maan dus niet meer intressant is…

Ik heb 't gevoel dat mensen echt een heel verkeerd beeld krijgen, omdat in sommige films of series de Amerikaanse regering inderaad van alles achterhoudt enzovoorts. Dat het in de filmwereld gebeurd, betekent het niet dat het ook in de echte wereld gebeurd…

Tijdens de Koude Oorlog gebeurde het wel echt. De Amerikanen wouden angst creëren bij het volk, wat hun aanschaf van kernwapens dan weer rechtvaardigde. Vervolgens konden de Russen ook angst creëren bij hun volk, waardoor zij ook meer kernwapens kochten. Dat was dan weer een reden voor de Amerikanen om nòg meer kernwapens te kopen, enzovoort.

On topic:

Een jongen uit mijn studentenstad deelt regelmatig folders uit met allemaal theorieën over dat de landing op de maan fake zou zijn. Ik heb zijn ‘1000 redenen’ helemaal doorgelezen en ik moet concluderen dat ik het vergezocht vind.
Volgens mij heeft er wel degelijk een maanlanding plaatsgevonden. Over zoiets kunnen ze niet liegen denk ik.