Mensen met vitamine D tekort?!

Bij mij is net vast gesteld dat ik vitamine D tekort heb, maar dit ook al best lang want ik voel me al lang zo beroerd. Ik vroeg me af of mensen weten of dit gevaarlijk is als je dit ongeveer 3 jaar al hebt… Ik lees namelijk overal op internet (HEEL dom ik weet het) dat je er later kanker van kan krijgen, en auto immuun ziektes en ga zo maar door. Nu ben ik lekker hypochonder aan het doen en zit ik mezelf aan te praten dat ik later enge ziektes krijg, kan iemand mij hier meer over vertellen? want google zegt niet zo veel.

Ik heb er geen last van dus maar een upje voor je :wink:

ja heb ik ook, met pillen slikken voel ik me al veel beter. ik weet niet of er risico’s aan zitten, helemaal niet over nagedacht. ik word heel goed in de gaten gehouden in het ziekenhuis voor diabetes, dus ze hadden het gelijk door.l

Heb je ook pijnklachten? ik heb zon vreselijke pijn door (denk ik) mn vitamine D te kort (ik ben verder overal voor geprikt dus ik geef de vitamine d de schuld). Mijn benen en schouders doen soms enorme pijn terwijl ik toch al bijna 3 week die pilletjes slik…

nee, zoals ik al zei: geen klachten, omdat ze het iedere 3 maanden checken. dus ik was er als de kippen bij en merk er verder niks van…

moet je het alleen in de winter slikken?

waarom stel je deze vragen niet aan je huisarts of behandelend arts? Dan weet je zeker dat je een goed antwoord krijgt van iemand die er heel lang voor heeft geleerd ^^. Wij kunnen wel wat zeggen ,maar vanhetzelde is het niet waar!

Verder zou ik je willen meegeven niet te druk te maken over ‘later’. Als je nu goed voor jezelf blijft zorgen geeft dat je ook een beter gevoel. Misschien beter om daar wat meer op te focussen? Lekker gezond eten, leuke dingen doen. En je twijfels en vragen bij de dokter neerleggen voor wat zekerheid. Succes ermee en hopelijk voel je je wat beter, pijn kan erg irritant zijn.

Dankje, jou reactie doet me goed :slightly_smiling_face:

Ja ik ook maar ik vergeet die pilletjes altijd te slikken…

Ik heb ongeveer een jaar last gehad van mn rug benen, schouders, armen, knieen. Daarbij was ik ook zo moe dat ik vaak om 20.30 sliep. Bij mij bleek dat ik op het randje zat van vitamine d insuffincientie (?) Ik heb ongeveer een half jaar calcichew gebruikt en nu heb ik er geen last van!
Na ongeveer 2 maanden ofzo die pillen slikken dan voel je je echt een stuk beter!
Ik heb nu alleen nog klachten aan me gewrichten als ik echt slecht heb geslapen of als ik veel stress heb :slightly_smiling_face:

• sorry was verkeerde topic :cold_sweat: