Mensen met laptop-kennis?

Hai,
Ben op zoek naar mensen die een beetje verstand van laptops hebben, en dan bedoel ik zoals processor, resolutie, geheugen, etc. Ik heb deze laptop op het oog:

en wil graag weten of hij goed is, meiden die er verstand van hebben :bowing_man:?
Meestal surf ik gewoon over internet, series kijken, films downloaden, veel voor school met word/excel en programmeerprogramma’s maar dat moet geen probleem zijn voor een laptop lijkt mij.

Alvast bedankt :cold_sweat:

Mijn vriend vind hem te duur voor wat je er voor krijgt, hij raadt Alternate.nl aan.

Wat is er dan precies niet goed genoeg? Kan ik daar rekening mee houden. En is het geschikt voor wat ik er mee wil doen?

Het is op zich een prima laptop voor internet en school. Als je echt grote dingen wil gaan downloaden zoals series, films en programmeerprogramma’s zou ik gaan voor eentje met meer geheugen.

ASUS is overigens niet bepaald ‘mijn merk’. Mijn broertje heeft er een die hij alleen gebruikt voor de Sims, daarvan werd hij zo langzaam dat er verder niks meer op kon. (Dit is trouwens wel een andere dan de jouwe)

Ik heb zelf een macbook, van Apple dus, dit werkt voor mij super maar is wel wat duurder. En Apple heeft z’n eigen software die niet met Windows kan ‘praten’, waardoor je problemen kan krijgen als je digitaal opdrachten moet inleveren of dingen moet mailen voor school, je leraar of klasgenoten kunnen het niet openen met Windows etc

Het is een best wel goede laptop! Maar als je een processor met i3 , i5 of i7 neemt word hij veeeeel minder snel sloom en heb je er heel erg lang plezieraan!
Dat zit in deze helaas niet.
Als je films download is het zowiezo slim om een draagbare harde schijf van min 500gb te nemen en ze daar op te zetten, dan word je laptop ook veel minder sloom en gaat je geheugen niet zo snel vol. Ook moet je daar gewoon zoveel mogelijk alle fotos heen zetten (fotos nemen niet veel in dus kan je ook op laptop laten staan), en je muziek, voor het geval dat je opeens alles kwijt bent is dit ook echt suuuuper handig! Een USB is voor deze dingen weer veelste klein.
Als je dat niet wil zou ik toch voor een 750GB gaan. 4gb intern geheugen is wel veel!
Over het algemeen zijn Asus, toshiba & sony wel de beste merken!
Ik heb even voor je gekeken en voor net een iets duurder prijsje, heb je wel een i5 laptop, die zijn echt heel erg snel!

Voor de rest komen de meeste specificaties overeen.
Ik heb ook nog even voor je gekeken en voor 45 euro heb ik 500 GB geheugen voor je gevonden http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/SEAGATE-500GB-USB-3.0-Expansion-Portable-Drive,10259,482770,745895.html?langId=-11 ,
Ik hoop dat mijn advies een beetje nuttig was en je het begrijpt :stuck_out_tongue:

@Lily Mae
Haha Apple valt niet binnen m’n budget, arme student :cold_sweat:.

@Infinite
Thanks, ja ik snap het:)

Heb nu ook een asus, al 3 jaar, en bevalt me wel goed, altijd films gedownload, af en toe sims, deze heeft een Intel Pentium processor dinges haha, het is de Asus K72F-TY117V. Deze is ook veel groter, zwaarder (niet handig voor colleges enzo dus), weet niet hoe het zit met de processor etc, maar de accu + het oplaadgedeelte ín de laptop is dus niet meer goed, en omdat de accu niet goed is moet hij telkens aan de oplader, de eigenlijke oplader is kapot, dus heb nu een andere maar die pakt ie niet altijd omdat binnenin dus kapot is :cold_sweat:. Superchill dus.

@Infinite
Die eerste link van jou en mijn link, het enige verschil in het geheugen wat ik zie is dat bij mij het maximaal ondersteunend geheugen 4 GB is en bij jou link 8 GB klopt dat? Voor de rest is harde schijf allebei 500 GB en RAM 4 GB (wat RAM ook moge zijn)? Of zit het in “aantal geinstalleerde harde schijven”?

edit:
Ah wacht ff, je zei ook niks over geheugen:p I’m sorryy

Dat is echt een goede laptop. Ik meen het.

Nice. Heb even gekeken, geheugen is hetzelfde als de laptop die ik nu heb, waar ik nog geen problemen mee heb gehad, dus dat is goed. Ook processor dus wel goed?

Het enige verschil is de processor.
In de loop van tijd gaat je laptop veel langer mee , ik doe nu al 3 jaar met een i7 en hij is gewoon echt niet slomer geworden! Vriendin heeft i5 en die heeft de zelfde ervaring als ik! Ik adviseer je echt aan, maar je moet het natuurlijk zelf weten :slightly_smiling_face: Ik weet niet waar je budget ligt natuurlijk!

@Infinite
Heb je ook ervaring met deze processor dan? Dat is echt t randje van m’n budget haha, kan wel lager gaan zitten maar wil wel een goede laptop. Student dus meer geld kan er helaas niet vanaf:(

Ik hem en mijne loopt ZO vaak vast… Ik weet niet hoe dat komt, want een vriendin heeft hem ook en heeft nooit problemen met haar laptop

Met geen i processor heb ik inderdaad ook wel ervaring, familie heeft dit maar het werkt echt stuk minder, veel vastlopen en sloom.

Ik heb nog even op bol.com gekeken en zie een laptop met i3 nog goedkoper dan de eerste laptop die je had gezien, ik weet niet of deze laptop wat voor je is? Prima laptop volgensmij!

Dilemma’s
Kijk ook een beetje naar het uiterlijk namelijk :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Same problem!

Met al dat downloaden en andere grote hoeveel heden bestanden opslaan heb ik wel mooi 2 laptops mee verkloot.

In dit geval kun je beter op processor snelheid letten ipv geheugen capaciteit.

Voor opslag kun je beter een externe schijf nemen of USB sticks daardoor blijft je laptop langer op snelheid, en start hij ook sneller op.

En als ik het films downloaden achterwege laat, gewoon online kijken enzo?

Komt op het zelfde neer, want tijdens het kijken naar de film online op je computer wordt intussen wel alle data van deze film op je harde schijf opgeslagen. In feite heb je de gehele film heel langzaam gedownload, net zo lang als de film duurt.

Mijn laptop nu heeft ook intel pentium, een oudere versie volgens mij als die op die asus, ook nooit problemen mee gehad met films enzo, dan moet het toch geen probleem zijn?