Mensen met ervaring opleiding Analist (MBO) Noorderpoort (Groningen)?

Hallo,

aankomende zomer wil ik weer een opleiding gaan doen, daarom heb ik vandaag een dag meegelopen op het Noorderpoort in Groningen voor de opleiding Analist.
Het lijkt me een leuke opleiding, de dingen die ik heb gezien leken me wel interessant.
Daarom wil ik graag nog wel wat dingetjes weten van mensen die de opleiding gedaan hebben of er nog mee bezig zijn.

Ik heb alleen op de middelbare school 4 jaar biologie gehad (bijna alleen maar theorie), 4 jaar wiskunde en 1 jaar scheikunde.
Daarna heb ik 2 jaar de opleiding Grafische Vormgeving gedaan en daarna 2 jaar Mode & Styling.
Was uiteraard niks voor mij.
Nu ben ik al 2 en een half jaar werkzaam bij IMDS, waar ik productiewerk doe. Het werk daar is erg steriel (we moeten pakken aan, mutsjes op, sloffen en handschoenen aan). Hier ben ik erachter gekomen dat ik erg precies ben tijdens m’n werk, vind kijken door een microscoop interessant en heb een hele fijne motoriek. Dit heb je denk ik ook nodig als je zo’n opleiding gaat doen.

Nu wil ik graag van jullie het volgende weten (zodat ik zeker weet dat ik niet wéér de verkeerde keuze maak):

1. Wat vind/vond je van de opleiding?
  2. Ben je nu nog met de opleiding bezig? Zo ja, hoe lang al?
  3. Wat vind/vond je het leukste vak?
  4. Zijn er vakken waarbij je leuke practicums mocht doen? Zo ja, wat voor practicums?
  5. Is de begeleiding binnen de opleiding goed?
  6. Heb je al een exacte richting gekozen binnen het vak? Zo ja welke, waarom, en ben je blij met die keuze?
  7. Ben/blijf je gemotiveerd?
  8. Wat is het nadeel van deze opleiding?
  9. Heb je er goed aan gedaan deze opleiding te kiezen? Zo ja, hoe weet je dat?
  10. Wil je zelf nog iets kwijt wat ik ècht moet weten?

Ik hoop dat iemand hiervoor de tijd wil nemen.

Bij voorbaat dank :couplekiss_man_woman:

Ik heb hier geen ervaring mee, maar waarom heb je dit niet gevraagd tijdens de meeloopdag?