Mensen met een open buikje?

heejj ,

ik ben geboren met open buikje ( latijnse naam weet ik niet ofzo)
maaar ik zocht mensen die dat ook hebben zodat we ervaringen uit kunnen wisselen , of het er over hebben ,

xx. elise

ps. als je niet weet wat het is vraag maar

Wat is dat?

Wel eens gehoord, maar weet niet wat het is?

Titel gewijzigd

Omphalocèle heet het in het Latijns staat op google
Maar ik heb het niet, kan je er wat meer over vertellen dan?

ja,
OPen buikje is een zeldzame aandoening aan de buik, maar 2 tot 3 op de 10.000 heeft openbuikje , deze afwijking komt vaker voor bij jongens als bij meisjes ,
Hoe krijg je open buikje :
Als je in de buik van je moeder zit sluit je buik niet goed , de exacte oorzaak is niet bekend ,

Wat zijn de gevolgen van open buikje bij open buikje zijn er organen uit de buik, die laten ze dan terugzakken,en word je buik dichtgenaaid , twee derde heeft naast open buikje ook nog afwijkingen aan het hart , grote bloedvaten , de urinewegen en het centrale zenuwstelsel , en een aantal chromosoomafwijkingen , de kans dat je aan open buikje sterft is erg klein , de kans dat je aan de aandoeningen sterft is een stuk groter

open buikje kent twee vormen

• omphalocelé
  • gastrochizis

het verschil tussen de vormen is dat bij omphalocelé wel een vlies om de ingewanden zit ,

p.s. nog meer vragen , vraag het maar

Maar hoe ziet je buik er dan uit als je dat hebt?Of zie je geen verschil tussen een open buik en een gewone buik?domme vraag,maar vergeef me het is s’morgens vroeg dan ben ik nooit wakker x’D

idd dat vroeg ik me ook af shinigami_. Ziet je buik er nu gewoon het zelfde uit? dat zou ik wel denken aangezien de organen gewoon terug ‘gestopt’ zijn en je buik is gehecht daarna…

Heb jij trouwens nu last van die dingen die je net beschreef? wel heftig

omdat je buik dichtgenaaid is , heb je dus geen natuurlijke navel,

ook heb je een litteken ik heb er een van 10 cm ofzo , maar ik ken ook een jongetje en die is nog cm lang!!

ooooh zo op die manier.
ik heb daar echt nog nooit van gehoord.

nouja ik heb het dus niet, dus ik hoop voor je dat er mensen zich hier melden die het ook hebben;)

En dat litteken gaat nooit een beetje ‘vervagen’?

dank u , khoop het ook

nee :S ,

Oh…Ik hoop ook voor je dat er nog meisjes zijn die dat hebben,zodat je erover kunt praten =D

Brr zou het niet graag wille xD sterkte :stuck_out_tongue:

Hoop dat je mensen vind,
ik heb het in iig niet, :wink:

ik heb er geen last van , ondanks dat ik een behoorlijk groot gat had,

een jongetje dat ik ken van 1,5 heeft er wel behoorlijk wat last van enzo ,

eet slecht , slechte weerstand , is pas met longontsteking opgenomen dus ,