Mensen ervaring met Zadkine college?

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die op het zadkine college zitten?
Ik wil de opleiding business and Fashion gaan doen of Leisure & hospitality host/executive. Ga zoiezo volgende week naar de opendag maar kan het hier ook eens vragen.

Ja daar ben ik ook benieuwd naar, ik ga ook naar de open dag maar dan voor laboratoriumtechniek, alleen door de jaren heen heb ik veel slechte verhalen gehoord, met steekpartijen enzo…

Wooh, nou ik las net weer dat het er heel streng is enzo…

Ik ben er een keer met een opendag met school heengeweest, zelf trok het me niet zo aan. Ik vond dat er geen leuke sfeer hing enzo. Misschien is dat anders op echte schooldagen. Je kreeg ook van die ‘proeflessen’ zegmaar. Ik had zelf niet die met mode en fashion, maar ik heb gehoord dat die les wel erg leuk was. Wij waren trouwens op het zadkine in Spijkenisse, maar misschien hangt er op het zadkine in Rotterdam een hele andere sfeer. =]

Zadkine is een goede school, maar erg slordig. Een diploma van de Zadkine is ook minder waard dan bv. Albeda. Op Albeda hebben ze meer discipline, want hier zijn ze strenger en het werk is ook moeilijker. (ik heb op beide scholen hetzelfde opleiding gevolgd).

Wat voor opleiding heb je gevolgd? de site vn Albeda doet het hier niet, dus ik kan niet kijken welke opleidingen er zijn maar weet jij of er ook toerisme of mode opleidingen op het albeda zitten?

up

Ik zit zelf op Zadkine. Dat Zadkine slordig is slaat nergens op, dat kan die meid zelf hebben meegemaakt natuurlijk maar dat is niet in elk geval zo.

Zadkine is een erg strenge school, strenger dan Albeda heb ik horen zeggen. Een vriendin van mij zit op Albeda en als ik dat zo vergelijk is Zadkine inderdaad strenger. Ik ben van mezelf niet zo’n leerkind dus heb dat zetje wel nodig, daarvoor is Zadkine erg goed. Spijbelen kan je echt niet flikken, en doe je niet goed je best dan kan je gewoon opdonderen. En terecht.

Natuurlijk heeft dit ook met je opleiding te maken, ik doe een opleiding waar we echt heropgevoed worden. Geen flauw idee hoe dat bij fashion zou zijn…

Ook heb ik gehoord dat een diploma van Zadkine juist meer waard is dan een van Albeda. Dat Zadkine zo goed bekend staat etc.

Maargoed dit kan natuurlijk bullshit zijn allemaal, ga er gewoon een keer heen én ga even bij het Albeda kijken. Toen ik daar binnen kwam keerde ik me meteen weer om naar de deur, het ligt eraan wat voor persoon jij bent en welke school jou meer trekt en ik denk niet dat onze meningen daar iets aan kan veranderen…

Oke, maar kan je op Albeda dan ook een opleiding volgen met mode of toerisme?
Anders heeft het voor mij ook geen zin om naar een opendag te gaan. ( de site doet het niet dus ik kan het niet zien)

[i]ik zit op zadkine, ik heb altijd geroepen nooit vreselijke school uiteindelijk ben ik toerisme gaan doen op het zadkine omdat deze goed aangeschreven stond, de beste opleiding zou het zijn van zadkine en op de open dag krijg je een voorlichting en wordt alles erg leuk verteld waarvan je denk woow zo leuk dat wil ik echt gaan doen maar in de realiteit is dit wel anders, wij hebben 600 euro extra bovenop het les geld moeten betalen voor excursies etc. en 1 van de excursies zou zijn naar rotterdam airport maar wat word er tegen ons gezegt nee daar is geen geld voor, vraag ik mij inmiddels toch af wat er met die 600 euro gebeurt is

en als dit de beste opleiding van zadkine is dan wil ik niet weten hoe slecht de andere is.
ik raad je af om naar zadkine te gaan.

zelf ben ik nu op zoek naar een andere opleiding op een totaal andere school, want wat je daar leert is 0,0

officieel zou ik vrijdag&zaterdag moeten helpen op zadkine toerisme, en ik lees dat je leisure misschien wilt gaan doen en dat is op mijn afdeling dus misschien kom ik je wel tegen, maar ik raad het je af! Sorry.

als je overigens meer wilt weten, waarom etc mag je me best note’n![/i]

upje

UP

Mijn vriend doet op het Zadkine International Buisness, het bevalt wel volgens mij maar ik weet niet echt in hoeverre dat wat zegt over de maatstaaf.

ik doe laboratorium techniek op rotterdam marconiplein note me maar als je een vraag hebt ofz;)

Ik ben wel nieuwsgierig naar Fashion & Buisiness, heeft iemand daar ervaring mee?

[quote author=Ecnoyeb link=topic=143834.msg4636729#msg4636729 date=1263735246]
Ik zit zelf op Zadkine. Dat Zadkine slordig is slaat nergens op, dat kan die meid zelf hebben meegemaakt natuurlijk maar dat is niet in elk geval zo.

Nou ik weet niet waar jij Zadkine hebt gevolgd zeker thuis maar geloof mij Zadkine is een hele slechte school als je Zadkine volgd en de jaar daarna albeda of een ander school dan merk je echt het verschil. En wat jij zegt klopt niet want het is toch echt zo dan een diploma van Zadkine minder waard is dat is zelf bewezen afgelopen jaren. Ook als je ergens stage wilt lopen nemen ze eerder een leerling van albeda aan dan van het Zadkine.

En btw wat dat meid zegt helemaal mee eens want Zadkine is heeeeel maar dan ook heel erg slordig het duur erg lang voordat je cijferlijst krijgt. Ze gaan heel slordig om met je documenten ik heb is een keer in 1 jaar 3 x dezelfde document moeten inleveren omdat hun het zijn kwijt geraakt bij de administratie en dan heb ik het nog wel over belangrijke informatie.

Oh en nog eens wat Zadkine is helemaaaaal niet treng. Je kan zo laat binnen komen en je word nog binnen gelaten je krijgt weet ik hoeveel waarschuwingen.
Geloof me als je een enquete op 4 Zadkine scholen laat invullen door de leerlingen dan vind 80 % Zadkine een zeer slecht school

Ik hoop dat ze na 6 jaar de juiste opleiding inmiddels heeft gevonden… :cold_sweat:

Oud topic. Slotje