Ik ben geopereerd toen ik 11 was, dus ik heb het best bewust meegemaakt. Ik werd geopereerd om trommelvliesbuisjes te laten zetten, zodat het vocht en het etter dat achter m’n trommelvlies zat, goed weg kon. Ik vond het ook ontzettend spannend. Het enige jammere was wel dat ik op een kamer lag (voordat je naar de operatiekamer ging) met allemaal kleine kinderen, dus allemaal 4 jaar of jonger. Die waren allemaal aan het huilen, dus daar word je ook niet vrolijker van. :’)
Ik heb een algehele narcose gekregen via zo’n mondkapje dat dan over je neus en mond gezet wordt, ik wilde geen narcose via infuus (omdat ik bang ben voor naalden :’)). Ik mocht gelukkig mijn knuffel meenemen, dat was heel lief van de verpleegkundigen. XD Ik kan me herinneren dat ik terug moest tellen vanaf 10 en bij 7 of 6 stopte ik al en viel ik weg, haha. Mijn moeder zei dat mijn ogen toen gingen draaien. Toen ik bijkwam in de uitslaapkamer was ik nog even suf van de narcose, het was net alsof ik een hele nacht geslapen had en gedroomd had. Het deed verder niet echt pijn meer, maar dat kan aan mijn relatief kleine en lichte ingreep gelegen hebben.
Succes met je operatie! Het zal allemaal wel meevallen als de verpleegkundigen en arts goed uitleggen wat ze gaan doen.