Mensen die hulp nodig hebben helpen

Ik kijk nu al de hele dag naar filmpjes op youtube dat allemaal van die youtubers heel veel homeless mensen helpen hun geld en eten geven. Ik zou zo iets heeel graag willen doen. Iemand helpen die heel ongelukkig is of hulp nodig heeft.
Ik ga waarschijnlijk ook vragen bij een verzorgingshuis of ik daar vrijwilligerswerk mag doen, gewoon soms als ik uit school kom even langsgaan bij die leuke opa’s en oma’s en een lekker kopje thee voor ze zetten en zorgen voor wat gezelligheid, want er zijn veel mensen die hun ouders in een verzorgingshuis niet bezoeken en ik zou het heel leuk vinden als ik dat zou kunnen doen.
Weten jullie misschien nog zulke dingen die ik kan doen? Eten en geld uitdelen aan veel ‘homeless’ mensen kan ik eigenlijk niet echt doen want ik werk niet en krijg alleen zakgeld per week dus dat gaat een beetje moeilijk.
Ik wacht op jullie ideeën!

Ik heb wel eens gelezen over koffie (ik weet de naam van dat initiatief niet meer), maar dat je als je bij bepaalde zaken koffie koopt, je kan betalen voor 2, zodat dan daklozen daar kunnen vragen of er nog ‘openstaande’ koffie is die al betaald is, zodat zij ook koffie kunnen drinken.

Ohjaa ik had daar ook ooit iets over gehoord dat is ook heel leuk om te doen! Weet je misschien waar ik dat kan doen??

Je kan misschien ook proberen vrijwilligerswerk te doen bij een daklozencentrum? Of dingen inzamelen voor een goed doel ofzo.

Vrijwilligerswerk kan echt op superveel plaatsen! (denk ook aan bijv. het ouderenfonds)
En verder hoeft iemand helpen niet altijd iets te kosten, inderdaad.
Zelf help ik ook graag mensen.
Zo heb ik laatst een vrouw met een rollator zo’n roltrap (zonder treden) opgeholpen in de Intratuin en heb ik mijn Albert Heijn tas weggeven aan een Engelsman met een compleet verwoeste Primark-tas.
Zo maak je mensen met iets heel kleins toch heel blij!

Heel veel succes gewenst en echt heel erg mooi dat je dit wilt doen. :hugs:

Dat doe ik dan juist weer niet. Wij hebben van die daklozen kranten verkopers. Maar één van die mannen rekende laatst even handje contantje een note 4 af :’)