Mensen die goed zijn in Nederlands/begrijpend lezen, wat wordt hiermee bedoeld?!

Hoi,

Wij doen met kerst surprises en ik moet dit jaar voor m’n zus cadeautjes kopen. Nu vraagt ze voor om een pyjama. Maar ik begrijp niet wat ze nu wil, met of zonder lange mouwen. Dus vandaar dat ik even de hulp van mensen die goed in Nederlands/begrijpend lezen zijn!

Dit is wat ze neer gezet heeft. Ik moet er wel bij zeggen dat zij minder goed in Nederlands is dan mij en dat ze het snel getypt heeft.

• een lekkere pyama( geen flanel met lange broek en een shirt met lange mouw)

Thanks voor de hulp!

volgens mij zonder

Er staat (volgens mij)inderdaad dat ze zonder wilt maar ze kan het ook zo hebben bedoeld dat ze juist met lange mouwen wilt. Vooral als ze er niet zo goed in is dan is het logisch dat ze niet “ziet” dat het bij elkaar hoort en het dus als 2 loze zindelen bedoelt.

Dit heeft weinig met begrijpend lezen te maken. Gaat erom dat je zus haar zin verkeerd geformuleerd heeft, waardoor het meerdere betekenissen heeft…

Koop anders een ander cadeau van haar lijstje? Problem solved

Dit ja.

Waarom vraag je het haar gewoon niet?

Het kan idd beiden betekenen.
Ze wil ook geen shirt met lange mouwen
Ze wil geen lange broek, MAAR wel een shirt met lange mouwen.

Surprises hou je meestal geheim…?

Beetje onduidelijk ja. Ik zou een briefje op d’r kamer leggen met wat ze nou precies wil en dat ze dat moet opschrijven en het dan op een bepaalde plek in 't huis moet leggen waar jij hem weer pakt later zodat ze alsnog niet weet dat jij haar hebt getrokken :stuck_out_tongue:

Nouja, ze weet al dat ze een pyjama gaat krijgen, kan ze toch evengoed even haar zinnetje verduidelijken. En daarom is de verrassing er nog niet helemaal af.

Tuurlijk niet? Het is toch altijd 'n verrassing wie jouw lootje heeft getrokken? Wij vonden het altijd leuk om dan te raden op die avond zelf.
Als je nou naar haar toe loopt met de vraag wat ze nu precies bedoelt met dat lootje, kan je net zo goed die pyjama los geven.

Oke, ik heb het gewoon verkeerd begrepen. Nog nooit wat met lootjes gedaan. Nevermind.

ik denk dat ze bedoelt dat ze geen flanel wilt, maar wel een lange broek en een shirt met lange mouwen.

Dat dacht ik ook :’) maar het is wel onduidelijk geformuleerd inderdaad.
TS, kan je niet je moeder/vader of iemand anders als boodschapper op je zusje afsturen? :slightly_smiling_face:

denk ik ook.
Vooral door het woordje “een” in de zin denk ik dat:P
Maar wel nogal onduidelijk ja haha/

Dit denk ik

Excuses voor mijn late reactie, maar heb inmiddels andere dingen van haar lijstje gekocht!

Dit, sowieso.