Mensen denk dat ik niks kan

Het is mijn eerste jaar op de middelbare school, en alles ging goed. Tot nu dan. Mensen verwachten niks van mij, ze denken dat ik een dikke niksnut ben. Ze maken rare opmerkingen over dat ik dik ben, ze pakken mijn spullen af in de les en in de pauze, maken grappen over mij, ze doen er alles aan om hun zelf save te zetten om niet gepest te worden, door mij een kut gevoel te geven. Ik voel me de laatste tijd daardoor erg onzeker. Over mijn buik, die te veel uitsteekt. Over mijn benen die veelste kort en te dik zijn. Over mijn borsten, die groot en bewegen als ik ren. Tijdens gym, verwachten mensen niks van mij. Als ik iets wil proberen roepen ze: “Ja je kan het toch niet.” Lachen me uit als ik faal, maar bij hun is het niet erg. Want ja, zij zijn natuurlijk niet dik. Ook met mijn cijfers. “Ohh hahahaah, je hebt een 2 voor nederlands, haha ik en 9,5. Jij bent echt dom” Ook een van mijn beste vriendinnen doet dat, maar als ik zeg dat ik het niet leuk vind, stopt ze, maar gaat ze de volgende dag weer verder. Ik wil haar erop aanspreken, maar ik wil haar niet kwijt. We hebben altijd heel veel lol. Mijn andere beste vriendin doet dat niet. Een jongen die vroeger altijd heel aardig tegen mij was, doet nu opeens heel anders. Hij doet dat denk ik om stoer te doen bij zijn vrienden. Ik ben super onzeker en wil nu niks meer eten, en ik overweeg het ook om mijn vinger in mijn keel te stoppen, maar ik ben bang. Ik ben het echt zat, en ga met tegenzin naar school. De ene keer is iedereen super aardig, de andere keer gedragen ze zich allemaal tegen mij.

Wat moet ik doen? Het laten gaan? Of mensen erop aanspreken en niemand meer hebben.

Xx

Niet heel erg. Meer de nare opmerkingen die iedereen maakt.

Dan moet je ze het tegendeel bewijzen!

Heel erg bedankt… <3

Ik ben ook van plan om mensen wel even terug te pakken soort van. Iets doen wat zij niet leuk vinden, en dan zeggen dt ik me bijna elke dag zo voel.

Ja, ik probeer het meestal ook weg te lachen. Maar ze blijven door gaan. Het is ook opeens zo, niet dat het eerder al zo was

Zal ik zeker doen! :wink:

Hoe kan je nou laten zien dat het goed met je gaat als dat niet zo is? Het moet gewoon stoppen. Ik sluit me vooral aan bij het verhaal van Incognito!

Ten eerste heb jij een veel te laag zelfbeeld van jezelf. De manier hoe jij beschrijft dat anderen uit onzekerheid jou pesten laat zien dat jij wel beter weet en dat je weet dat het niet echt waar is wat ze zeggen.

Sta hier boven! Heb er schijt aan! Iedereen heeft mooie dingen in zichzelf en jij ook, dat weet ik zeker. Probeer gewoon die mensen te negeren en als ze te ver gaan voor jezelf op te komen.

Geef jezelf complimentjes en zoek contact met de mensen die niet gemeen tegen je doen. Werkt dit niet genoeg, dan kan je altijd nog met je ouders of je mentor ofzo praten.

xxx

& dat van de cijfers enz. kan je maar op een manier op te lossen:

door ze ongelijk te bewijzen en te laten zien dat jij veel meer in je hebt
dan zij denken!

xx

Ik merk het zelf ook. Ik was heel blij met mezelf. Maar mu wil ik het liefst mezelf verhongeren. Heel erg bedankt <3 xx