Meningsverschillen zwangerschap

Ik heb even een account gemaakt want ikheb echt advies nodig.

Al 5 jaar heb ik een relatie en het gaat nog altijd heel goed.
Totdat ik niet meer ongesteld werd. Mijn vriend vertrouwde het niet, kocht een test,
Haalde mij in mijn pauze op, we reden naar zijn huis en deden doe test.

En het was raak…

Die twee streepjes, onbeschrijflijk gevoel.
God, god wat baalde ik! Ik dacht dat mijn leven voor bij was,
De tranen sprongen in mijn ogen en ik dacht dat hij het zelfde zou reageren.

Nou nee, toen ik hem de test gaf, zei hij:

“Jeetje, we krijgen een kindje! Wat mooi, lieverd!”

Toen ik hem vertelde dat ik het niet wou houden schrok hij.
Hij zei dat hij het heel graag wilt houden en ik weet het niet meer.

Ik weet het gewoon echt niet meer…
Heeft er iemand tips of ervaringen?

Heel eerlijk begrijp ik nooit waarom dit soort topic geopend worden. Sorry ik weet dat jij hier niks aan hebt.
Maar is dit niet een keuze die JIJ moet maken, JIJ met jouw vriend?
Hoe kan in godsnaam de mening van een wildvreemde achter haar computer voor jou meewegen in je keuze?

Die keuze moet je inderdaad zelf maken!
Maar, hoe oud ben je, heb je een opleiding afgemaakt, kan je financieel gezien voor een kind zorgen etc? Dat zijn dingen waar je over na moet denken mocht je het kind willen houden, succes met je keuze :slightly_smiling_face:

Ik snap dat het als een klap aankomt.
Praat er samen met hem over, maar het is vooral jouw beslissing.

heb je er een reden voor om je kindje te laten weg halen?
ik ben zelf zwanger en persoonlijk moet ik er niet aan denken om abortus te plegen, maargoed daar heb jij niks aan…
ik zou goed met hem praten want een kindje heb je wel je hele leven en het is beter als jullie er samen uitkomen!

succes x

Ik vraag ook niet of jullie voor me kiezen , alleen om tips.

Ik zie me zelf niet als moeder, maar abortus staat me ook niet aan.
Ik ben 22 en hij 25,
Hij wilt het kindje heel graag houden en hij weet me altijd over te halen.
Eerst was ik heel zeker dat ik níet wou houden maar door zijn gesmeek twijfel ik nu heel erg.

Onze families vinden ons jomg maar verheugen zich op ( in beide gevallen ) hun eerste kleinkind, wat het allemaal nog moeilijker maakt .

Ik denk persoonlijk dat als een van jullie niet 100% het kind wilt houden dat je het dan niet moet doen. Natuurlijk moeten jullie wel in gesprek met elkaar gaan om te kijken hoe jullie er écht over denken en wat eventuele oplossingen zijn.

Dit. Een kind krijgen is voor altijd. Laat je dus niet zomaar overhalen, bedenk je waarom je het eerst niet wel wilde en nu wel. Schrijf die redenen op en maak er een lijstje van zodat je de voor- en nadelen overzichtelijk voor je hebt.

Ik dacht dat je een tienermoeder werd, maar 22 is toch niet absurd jong om een kind te krijgen? Heb je verder redenen voor abortus? De baby groeit dan wel in jouw buik, maar het is ook het kind van je vriend en ik vind dat je zijn mening zeker mee moet laten tellen.

Ik vind jouw mening doorslaggevend en ik zou als ik jou was boos worden op je vriend dat hij je niet zo moet manipuleren want het is niet zomaar een paar schoenen waar het om gaat, het gaat om een levend wezen waar je minimaal de komende 18 jaar voor moet zorgen.

Jullie moeten er samen achter staan om een kind te krijgen niet alleen hij. Je twijfelt terwijl je eigenlijk diep van binnen weet dat je je kindje niet wil houden. Dan moet je dat echt duidelijk maken aan hem, hij heeft namelijk makkelijk praten. Jij moet het kindje straks 9 maandan dragen en straks ook 18 jaar opvoeden. Is dit wat jij wilt? Zo nee, laat je vriend dit duidelijk weten.
Sorry als ik dit met seks vergelijk maar als iemand tijdens het hebben van seks nee of stopt zeg, ga je ook niet verder. Dit vind ik persoonlijk hetzelfde als bij zwangerschappen.

Praat erover… Het is het kind van beide.

Goed dat je het al aan familie hebt verteld.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik tips kan geven, want wat ik zou doen kan heel iets anders zijn dan wat jij zou doen. Ik zou in ieder geval mezelf heel veel vragen stellen.
‘Waarom zou ik wél abortus plegen’ ‘Waarom zou ik het juist weer niet doen’
Nou bedoel ik niet dat je een voor- en nadelen lijstje moet maken, want dat doe je niet met zo’n grote beslissing, maar ik denk dat het wel belangrijk is om realistisch na te denken over wat er gebeurt als je het kind houd, maar ook wat de gevolgen zijn als je abortus pleegt.

Studeer je nog? Mijn vriend vertelde me vandaag van een boel meisjes die hij kent, die vroeger hoge punten haalden, goed waren in sport, studeerden aan unief,…
En toen werden ze zwanger. Nu werken ze bij hem in de McDonnalds. Hij is jobstudent.
Laat je niet overhalen door je vriend als je dat zelf niet wilt, meid.

Ja ik studeer ook nog aan de universiteit, hij is al klaar en heeft net een baan.
Ik sport bijna elke dag (doordeweeks) en heb nog nooit echt een baan gehad.

Ik heb altijd super veel geluk gehad met mijn ouders,
Ze verwenden me niet maar in ruil voor geld deed ik wat voor hun bv in huis.
Ze zullen me nu ongetwijfeld ook bij staan, maar dat wil ik niet!

Ik wil dolgraag kinderen maar pas als ik afgestudeerd heb, genoeg (eigen) geld heb, alles gedaan heb wat ik wil en uitgesport ben.
Ik wil nog helemaal geen kinderen. En tuurlijk is het ook zijn kind, dat maakt het ook zo moeilijk.
Ik wil gewoon nog studeren en een goede baan krijgen voor ik een kind krijg, zodat ik hem/ haar een goed leven kan geven. Dat kan ik nog niet

Goed over nadenken. Als je het kindje weg laat halen wordt je er je levenlang mee geconfronteerd omdat ook je familie het weet. Daarbij zeg je dat je nog wel kinderen wil. Ik denk dat je dan door een eventuele zwangerschap in de toekomst iedere keer opnieuw geconfronteerd wordt met je verleden…

Ten eerste, ga naar de huisarts voor een ‘echte’ zwangerschapstest. Wonen jullie samen? Jij studeert, hij werkt. Stel je voor dat jullie een kind zouden hebben, hoe zou dat gaan?