Hoihoi,
Hoe lossen jullie het op als jullie een meningsverschil hebt met jullie vriend? Bijvoorbeeld, hij wil naar de bioscoop, jij gaat liever uit eten. Of: hij heeft wel zin in seks, jij niet.
Wat doen jullie dan uiteindelijk?
Hoihoi,
Hoe lossen jullie het op als jullie een meningsverschil hebt met jullie vriend? Bijvoorbeeld, hij wil naar de bioscoop, jij gaat liever uit eten. Of: hij heeft wel zin in seks, jij niet.
Wat doen jullie dan uiteindelijk?
Tot een compromis komen. Niet koppig volhouden aan je eigen idee maar samen tot een overeenkomst komen.
naar de bios én uit eten.
En geen seks hebben als er één geen zin heeft, of je helpt hem.
Maar soms moet je je er gewoon bij neerleggen of accepteren dat je niet altijd je zin krijgt, het is geven en nemen in een relatie. Mijn vriend wilt dit jaar oud en nieuw met zijn vrienden vieren. De vorige jaren hebben we het met mijn familie gevierd. Vorig jaar vierden zijn vrienden het ook samen maar toen was hij bij mij. Het liefst heb ik hem ook bij me met oud en nieuw en wil ik samen zijn. Maar ik gun het hem ook. Hij is met kerst ook al bij mij, dus ik leg me erbij neer.
Bios/uiteten dilemma dan zouden we waarschijnlijk iets anders zoeken wat we beide leuk vinden. Of wat het budget toe laat op dat moment.
En qua seks, geen zin is geen zin maar dat komt bij ons niet zo vaak voor haha
Maar bij meningsverschillen praten we er meestal over en verzinnen we een compromis of doen we wat anders
Bij dingen als ergens heen gaan / waar we wat doen etc is het gewoon samen tot een oplossing komen en accepteren dat niet altijd alles leuk is en niet altijd gaat zoals jij het wil
Met seks is het zo dat als 1 iemand het niet wil, het ook niet gebeurt.
Het is wel heel belangrijk dat je dan samen tot een oplossing komt vind ik. Je moet erover praten en tot een compromis oid komen, wat hierboven ook al genoemd is.
Mijn ex wilde dit nooit en wilde altijd precies hoe hij het in zijn hoofd had. Ik kon erover praten wat ik wilde, maar hij wilde nooit tot een compromis oid komen en dit is ook een van de redenen dat het uiteindelijk uit is gegaan.
Als hij naar een film wil die ik niet wil zien, zoekt hij gewoon iemand anders op om mee naar die film te gaan. Ik vind de bios te duur om bij een film te zitten die ik niet leuk vind. Voor hem hetzelfde, ik heb de film over Bridget Jones gewoon met een vriendin gekeken omdat hij niet wou.
Wat uiteten betreft: Eigenlijk komt het niet vaak voor dat iemand van ons daar geen zin in heeft. Tenzij het financieel niet kan, dan heeft de ander zich er maar bij neer te leggen.
Wat seks betreft: Heeft iemand geen zin, dan doen we het ook niet. Dat is iets waarvan ik echt wil dat we het beide leuk vinden en er zin in hebben.
Relatie is geven en nemen, soms kun je nou eenmaal iets niet doen vanwege zijn plannen, of moet je juist iets doen waar je geen zin in hebt. Maar dat hoort nou eenmaal bij een relatie.
wat betreft seks, was er wel een manier om te onderhandelen zegmaar :’) ergens gelezen…
het was vaag
iets van een 15 minuten regel. als ie je binnen de 15 minuten in de mood helpt d.m.v massage, zoenen,…
natuurlijk, als je daarvoor ook niet in de mood bent, moet je het niet proberen Consent en communicatie is nog altijd erg belangrijk
zie het zegmaar gewoon als een proefperiode van 15 minuten ofz.
Klinkt gek, I know maar zoiets heeft me vaak wel over de streep getrokken om toch actief mee te doen .
anyway, misschien een rare tip.
voor de rest ga ik toch wel mee wat andere zeggen, zoek dan iets anders naast de bios of uit eten gaan compromissen sluiten