Meningsverschil huishoudelijke taken

Hey meiden,

Ik heb een klein probleem.

Ik ben 22 en woon nu een half jaar samen met mijn vriend.
Hij heeft nog nooit eerder “echt” op zijn eigen gewoon. Wel op kamers maar nam dan als typische student zijn was in het weekend mee naar huis, en kreeg vaak eten mee van thuis.
Ik daar in tegen heb al eerder soort van samen gewoont en een jaar op kamers gezetten maar wel zelf was gedaan en gekookt enzo.

Nu wonen we samen en over het algemeen gaat het prima. Het enige probleem wat we hebben is het huishouden. Ik studeer hij werkt. We zijn beide dus niet de hele dag thuis. Ik over het algemeen meer dan hem maar moet vaker dan wel nog wat voor school doen. Nu hebben we het belachelijke voordeel dat we ook nog eens 1 keer in de week een huishoudster hebben (don’t ask why, moeder wou het perse zij betaald ook, weet ik raar maar goed)

Oke nu weten jullie ongeveer de situatie nu het “probleem”
Ik doe in mijn ogen meer dan hij doet in het huishouden. Ik doe de was (doe dingen in de wasmand, sorteer het, zet het in, haal het uit, hang het op en strijk het). Ruim over het algemeen ook hier en daar nog op. Ruim vaatwasser in en uit (doet hij ook) en als ik er wat opgeruimd moet worden doe ik het ook. Hij doet ook echt wel wat. Ik ben een soldervos hij daarintegen erg nauwgezet. Dus de keuken doet hij, want dat moet opgeruimd zijn en al. En hij ruimt ook wel wat op en zet vaatwasser ook in en ruimt uit. En als ik vraag zet hij was in of haalt hij het uit.
Oke NU ECHT het probleem:
Vaak moet ik vragen of hij wat doet, de was inzetten ofzo. En dan zegt hij ja maar dan duurt het zolang tot hij het ook doet. En meestal moet ik hem er ook op wijze van he kan je dat ff doen. Soms krijg ik de opmerking ja maar dat is niet mijn troep (als bank rommelig is door mij maar ik heb ff geen tijd) en daar kan ik me dan zo aan ergeren, dat is niet mijn troep, dan denk ik hallo doe jou was ook ruim ook jou spul op :S.