Meningen over het ROC

Hallo,

Ik lees op internet vaak veel negatieve dingen over het ROC. Zelf zit ik niet op het ROC, maar op het HBO. Ik hoor van mijn vrienden dat het wel meevalt, maar dat de media het vaak erger maakt dan dat het werkelijk is. Nu ben ik benieuwd naar jullie meningen. Wie zit er op het ROC en wat vinden jullie ervan?

xx

Ik zit op het ROC en ik vind het allemaal wel meevallen hoor. Maar wat voor negatieve dingen hoor je dan zoal?

Ik denk niet dat je kan zeggen dat ‘het ROC’ slecht is. Er zijn zoveel verschillende ROC’s.

Ik zit ook op het ROC van Amsterdam Airport en ik vind het ook meevallen. Ik heb echt nooit lesuitval, zoals je vaak in de media leest. Krijg gewoon goed les van goede docenten en ze zijn super streng in ‘‘te laat’’ komen en spijbelen ect. Misschien verschilt het per ROC, maar ik ben positief over die van mij.

Een ROC in Almere Buiten is echt slecht. Mijn zusje heeft daarop gezeten. Er was nog een meisje in haar klas met dezelfde naam en die was er nooit. Dus mijn zusje werd nonstop als absent opgegeven, ondanks duizend mails en weet ik veel wat. Toen mocht ze niet door gaan, omdat ze er nooit was.

In haar klas werd er nonstop gepest. Mijn zusje werd vooral gepest door een 18jarige moeder, omdat de jongens liever met mijn zusje omgingen dan met de 3 meisjes die zwanger waren en de 2 anderen die al moeder waren (allemaal 18 of eronder).

De leraren deden er ook niks aan, als ze er al waren.

Mijn zusje heeft der opleiding niet afgemaakt. Ze is al een moeilijke met school, en die ROC heeft het er niet beter op gemaakt.

3 verschillende ROC’s en alle 3 hele slechte begeleiding… is mijn ervaring dan. Daardoor veel studievertraging opgelopen.

Ik zit op een vavo school, die deel uitmaakt van ROC midden Nederland. Ik vind het een prima school, prima geregeld en hele goede leraren. Maar het is dan ook volwassen onderwijs dus je hebt meer vrijheid en iedereen zit er ongeveer vrijwillig dus er is ook minder gedoe met de leerlingen en leraren.