Meningen nodig! Moet ik het uitmaken?

Hey meiden!
Ik weet dat dit mijn eigen keuze is, maar ik wil toch meningen horen van buitenstaanders :slightly_smiling_face:

Ik heb nu al bijna een jaar een relatie, we houden allebei van elkaar (mag ik voor hem hopen :wink:), maar er zijn de laatste tijd een paar dingen gebeurd waardoor ik begin te twijfelen of ik het uit wil maken.
Ten eerste is het altijd al een soort vreemde ‘geheime’ relatie geweest ofzo. Het is nooit hardop afgesproken dat het een geheim is, en we zijn openbaar ook wel klef, maar als er in de klas werd gevraagd (we zaten bij elkaar in de klas), dan was het altijd even blozen maar we zeiden allebei een nee. Waarom weet ik tot de dag van vandaag ook niet.
Maar hetgene waar ik eigenlijk het meeste mee zit is dat ik hem niet meer kan vertrouwen. We zitten allebei in twee dezelfde vriendengroepen, één van school en één die we via internet kenden, in de buurt wonen/op onze school bleken te zitten etc. En ik kan je één ding vertellen, dat is kut. Want toen we wat kregen voelde het veel minder alsof ik naar mijn vriendinnen kan rennen en gillen omdat ik een vriendje heb (sterker nog, hij was de eerste die wist dat ik hem überhaupt leuk vond), okay, back to de point; hij heeft blijkbaar een geheim van mij de ‘internetgroep’ in laten komen die alleen hij van me wist. En hij wist dat die bij niemand terecht mocht komen. Ik word al weer boos als ik eraan denk.

Oké waarschijnlijk is driekwart van jullie al afgehaakt toen jullie zagen dat het best een lange tekst is. Maar ik merkte dat ik het altijd fijn vind om dingen van me af te schrijven.

xx

p.s. Ja, ik houd nogsteeds heel veel van hem en dat is juist het probleem. :wink:

Hmm, het is nogal een moeilijke situatie. Maar als ik het zo lees klinkt het niet echt als een leuke relatie (sorry als ik dat compleet mis heb :cold_sweat: ) Maar als het niet meer goed voelt met hem dan raad ik aan om het uit te maken. Maar nogmaas zoals je zelf al zei is het echt een keuze die jij moet maken, je moet je hart achterna :flushed:

Xx

Nouja meteen uitmaken vind ik best drastisch om een ding. Ik zou gewoon even goed met elkaar praten. Bespreek ook waarom jullie nee zeggen, waarom niet gewoon ja als iemand het vraagt? En praat erover, geef aan dat je het echt niet leuk vindt dat die groep het nu weet. Ik weet niet of het heel ernstig was, maar ik zou het niet meteen uitmaken eerlijk gezegd

Lieve Music,
Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier gefrustreerd bij bent. Echter denk ik dat je het niet meteen uit hoeft te maken. In een relatie doe je nou eens dingen die je partner niet chill vind. De reden er achter is wat ervoor maakt hoe je erop reageert. Misschien is hij wel geheimzinnig over jullie relatie, omdat hij onzeker is. Ik zou hem vragen wat de reden ervoor is en het met hem bespreken. Vertel gewoon wat je voelt en dat deze dingen maken dat je gaat twijfelen, terwijl je dat helemaal niet wil! Het tweede punt is dat hij het vertrouwen geschaad heeft. Ook dat moet je hem duidelijk maken. Het is aan hem om zich daarvoor te verontschuldigen en te erkennen dat je hier gekwetst mee bent. Vervolgens mag hij zijn vertrouwen gaan terugwinnen. Wil hij dit niet, dan is het duidelijk dat hij niet genoeg zijn best doet voor jullie relatie. Er is dus maar één manier om er achter te komen of je het meteen moet uitmaken of niet en dat is met hem praten. Communicatie is ontzettend belangrijk in een relatie. Niet via facebook of whatsapp, maar gewoon met elkaar.
Mocht je dit nou eng vinden of niet goed weten hoe en wat, laat het weten, misschien kunnen wij je dat zetje geven als meiden van GS! Succes en sterkte ermee, hopelijk komt het goed. :slightly_smiling_face: Jij doet dan in ieder geval alles wat je kan. Bovendien kom je dan ook van het rotte gevoel af wat je nu hebt.
Kussies, Thyrax.

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

Ik bedenk me net dat ik ben vergeten te vermelden dat we hierom al een enorme ruzie hebben gehad, waarin hij zegt dat hij niet meer weet dat hij het heeft verteld, maar de mensen die het weten zeggen dat hij het hun heeft verteld (en het kan ook niet anders) dus hij liegt erover. Hij heeft sorry gezegd maar hierdoor kan ik niet geloven dat dat erg oprecht was.

En misschien is uitmaken inderdaad ook wel erg drastisch.

Dan bespreek je dat met hem! Dat dat je pijn heeft gedaan. Zelfde principe nog steeds. Het is iig niet meteen nodig om het uit te maken, don’t worry :slightly_smiling_face: you’ll be fine!

Ik heb dat dus al met hem besproken :wink:
maar heel erg bedankt! Ik maak inderdaad altijd dingen veel te groot
xx