Mening: Vriendje bevriend met beste vriendin

Mijn vriend (A) is goed bevriend met mijn beste vriendin (R), ik heb mijn vriend ontmoet op een feestje waar ook mijn beste vriendin heen ging, dus we kennen elkaar allemaal even lang. A had interesse is mij en na whatsappen en afspreken hebben we een relatie gekregen, A en R zitten op dezelfde school. Mijn vriend heeft in deze periode veel meegemaakt, zijn vrienden van het land waar hij gewoond heeft zijn allemaal neergeschoten.

Hij zit er nog veel mee in de put en heeft doordat hij een tijd ergens anders gewoond heeft geen goede vriendschappelijke banden kunnen opbouwen hier in Nederland. Nou hebben A en R een keer samen geschaatst omdat ze afleiding wilden, maar zonder mij uit te nodigen, omdat ze mij niet “tot last” wilden zijn. Verder whatsappen ze veel zoals goede vrienden zullen doen, dus A over zijn depri gevoelens etc. De gesprekken gaan dus best wel diep.

Mijn vriend heeft ook een keer letterlijk gezegd dat hij soms mijn vriendin uithoort om dingen over mij te weten te komen. Ik vind het geen prettig idee dat mijn vriendin van A en mij de verhalen weet, ik ben toch bang dat ze perongeluk iets doorverteld.

Ik weet dat ze het allebei niet rot bedoelen maar toch voelt dit vervelend en ben ik toch wel jaloers, waarom kan A niet gewoon naar zijn andere vrienden? (hij heeft wel wat vrienden)

Is het vreemd dat ik jaloers ben? of wat vinden jullie ervan?

Ik zou het heel fijn vinden als jullie hier jullie mening over willen geven

Hmm, nee vind ik niet raar… sowieso het idee dat het een meisje is en ook dat ze zulke diepe gesprekken voeren? Ik ben van nature extreem jaloers en daarom begrijp ik je volkomen, maar ik denk dat anderen zullen zeggen: vertrouw hem. Hij heeft jóu gekozen, was geïnteresseerd in jou dus dat is niet voor niks! Probeer er anders voorzichtig met je vriend over te praten, beter houd je je vriendin er nog even buiten. Alleen hem vertellen wat je voelt, niet dat je jaloers bent, maar dat je je er niet prettig bij voelt.

Ik vind het niet vreemd dat je jaloers bent maar het is waarschijnlijk niet nodig. Daarnaast kun je ze niet echt verbieden om met elkaar om te gaan. Wat je wel kunt doen is tegen je vriendin zeggen dat je het niet leuk vind als zij dingen over jou doorverteld en tegen je vriend zeggen dat je het niet leuk vind als hij haar uithoort over jou.

ik vind t niet raar dat je jaloers bent. Ik snap je wel. Hij moet zijn problemen met jou bespreken en niet met je beste vriendin. Maar als je dat tegen hem zegt heb je kans dat hij boos word, en hierdoor word je beste vriendin ook wel misschien boos op jou.
Als het echt een goede vriendin is en je weet zeker dat ze niet boos word en jou wel kan begrijpen, moet je vragen of ze wilt stoppen met constant whatsappen met hem, omdat dit niet leuk voor jou is.

Ik zou het raar vinden, begrijp de jaloezie. Een gesprek kan wonderen doen, lucht je hart gewoon bij je vriend. Misschien zal die dan verandering erin brengen. Ik heb het zelf ook niet zo met vriendjes die een beste vriendin hebben. Vaak zit daar nog wel iets achter, en zo niet. Dan lijkt het voor mij reden genoeg om je vriendin te zien als je beste vriendin. Maar laat je niet al te gek maken, jij weet tenslotte zelf het beste hoe je vriend in elkaar zit.

Bedankt voor alle reacties :slightly_smiling_face: Ik weet inderdaad wel dat er niks achterschuilt, maar vind het toch een vervelend idee dat mijn vriendin eigenlijk allebei de kanten hoort als het even niet lekker loopt tussen mijn vriend en mij, en dat ze bij allebei de schijn moet ophouden alsof de ander niks gezegd heeft (lekker duidelijk haha)
Ik wil niet de jaloerse vriendin uithangen, maar zoals ik het nu lees doe ik dat dus niet:)