Mening van mijn moeder

ik weet trouwens niet of de pil meteen beschermd vanaf de eerste dag dat je hem ooit gaat gebruiken? dus vergis je hier niet in! dit kun je ook zo naar je moeder communiceren, dat je langzaam aan met seks wilt beginnen en dan al een tijdje de pil wilt gebruiken

Gewoon vragen. Seks gebeurt gewoon. En dat gaat ook gewoon gebeuren als jij niet aan de pil bent… Ik denk dat ze nog meer teleurgesteld is als jij haar komt melden dat je een kind krijgt.
Je moeder weet dat seks bij de leeftijd hoort, en dat is heel moeilijk voor een moeder om dat te horen.

Zeg haar gewoon dat je het voor de zekerheid wilt en dat je een verstandige meid bent die op alles is voorbereidt.
Ik vind t wel raar dat je moeder zegt dat ze hoopt dat jullie het niet doen… Ze praat jou een schuldgevoel aan.

Ik denk dat je moeder gelukkiger met je is als je eerlijk en open bent als dat je in het geheim aan de pil gaat en ze erachter komt of dat je het met enkel condoom doet. Ze heeft het toch niet voor niets gezegd? Seks is heel gewoon en als je een half jaar hebt dan snapt ze ook wel dat je voorzichtig bent en je niet laat gebruiken toch? Mijn moeder wil ook niet dat ik alcohol drink hoor, maar over de pil deed ze niet zo moeilijk.

Je moeder zal teleurgestelder zijn als je over een paar maanden aankomt met het bericht dat je zwanger bent, in plaats van dat je eerlijk naar haar bent gegaan zoals ze wilde.