Mening van mijn moeder

Halloo,
Ik zit met iets;
Zelf ben ik 16 jaar en heb een vriend van 17, we zijn bijna een half jaar samen en hebben alles eigenlijk al gedaan behalve “all the way”.
Nou zijn we er wel klaar voor enzo, maar voordat ik het wil doen wil ik wel aan de pil zijn, gewoon voor de zekerheid.

Nou zei mijn moeder laatst dat ze hoopte dat we het nog niet deden en ALS ik het ooit wilde doen, dat ik dan tegen haar moest zeggen dat ik de pil wil.
Eigenlijk zijn we er alle twee wel klaar voor, maar mijn moeder zou echt teleurgesteld zijn als ik nu al naar haar toe zou komen voor de pil.

Hoe hebben jullie dit met jullie moeder gedaan, en hebben jullie tips?

xx alvast bedankt :grinning:

Toch gewoon de pil vragen, tenzij ze natuurlijk al oma wil worden.

Gewoon om vragen. Je kunt er maar beter aan beginnen dan dat het moment er komt en je moet afhaken omdat je bijv. niks bij je hebt…

Zeg gewoon: “Mam, mag ik aan de pil? Of word je liever ineens oma?” :slightly_smiling_face:

En waarom zou je niet aan de pil mogen?

Wat hierboven staat. En als ze het niet wil is ze over 9 maanden oma. (misschien dan alsnog maar even zelf halen :slightly_smiling_face:)

Vind ik ook, gewoon vragen.

Ik kreeg de pil omdat ik pijnlijke maandstonden had…
En men mama wilt ook dat ik met haar ga praten voor ik aan seks begin(ookal is ze daar te laat voor)
Maar ik denk dat je het in jouw geval best met je mama bespreekt… en leg haar uit dat jij en je vriendje serieus zijn met elkaar.

Ze heeft zelf gezegd dat je naar haar toe moet gaan.
Een vriendin van mij durfte het ook niet aan haar moeder te vragen en heeft er bij gezegd dat het dan niet speciaal voor dat was, maar dat ze ook regelmatig ongesteld wilde worden en veel last had van puistjes, en dat ze dan voor het geval dat het OOIT zal gebeuren ze in ieder geval voorbereid was.

De pil heeft een hele hoop voordelen dus die kun je er ook bij vermelden :slightly_smiling_face:

vraag het aan je ma en als je het echt niet durft ga je gewoon zelf naar je huisarts :slightly_smiling_face:

hahah bedankt voor de tips, maar omdat ze gister nadrukkelijk heeft gezegd dat ze eigenlijk echt niet hoopt en wilt dat mijn vriendje en ik het al doen.
Dat maakt het wel moeilijk.
Ik kan natuurlijk ook zeggen dat ik ongesteld ben als we op vakantie gaan, dat het daarom is (wat ook zo is)

ik zou hem gewoon halen bij de dokter want eigenlijk is dit wel je eigen keuze, en ik voel me er zelf ook neit gemakelijk bij om het tegen mijn moeder te zeggen, (die ook hoopt dat ik het noooooit ga doen ) ookal zou me moeder dat liever hebben.
doen waar je je zelf het pretigst bij voelt, het is geen misdaad dus je hoeft je nergens schuldig over te voelen als je het niet verteld.
xoxo

Ik zou begrijpen dat je het je moeder niet zou vertellen… Maar zou je het toch niet nog eens proberen. Vroeg of laat gebeurd het toch… En mama’s hebben meestal met beste met je voor. Misschien begrijpt ze je wél na een goed en volwassen gesprek.

^dat. Gewoon erover praten. Ze kan het toch niet tegenhouden als jullie het echt willen, en dat weet ze waarschijnlijk zelf ook heel goed. Daarom heeft ze ook liever dat je er met haar over praat. Maar ga ajb wel aan de pil. Ik denk dat je zelf ook niet graag moeder wil worden al…

Je kunt ook naar de dokter gaan voor de pil zonder dat ze het je ouders zeggen… en het kan ook zjin om je ongesteld heid onder controle te houden

zeg gewoon mam ik wil aan de pil. gewoon alvast voor de zekerheid want je weet het maar nooit.

Jaa, ik denk dat ik binnenkort maar eens tegen haar ga zeggen ofzo.
Ze zei zelf al; ‘Jaaa, stel je voor dat het wel zo ver komt, dan moet je wel aan de pil zijn, je weet nooit hoe ver je gaat’.
Maar ook dingen als; ‘ik hoop toch echt niet dat jullie al zulke dingen doen’
En dan voelt het een beetje alsof ik haar teleur stel ofzo, maar ik wacht nog even en begin er daarna weer eens over.

je moeder hoeft het niet te weten

Nu al? Ik vind 16 best een mooie leeftijd voor de eerste keer seks hoor, sommigen duiken tegenwoordig op hun 13e al met iedereen het bed in.
Maar waarschijnlijk verkiest ze haar 16-jarige dochter aan de pil boven haar 16-jarige dochter met een kind.
En anders hoef je nog niet te zeggen dat jullie seks willen hebben, maar zeg je dat je eraan wilt beginnen voor de zekerheid, omdat het al best serieus is tussen jullie :slightly_smiling_face:

Jaa, opzich vind ik het best een goede leeftijd enzo.
Maar mijn ouders willen ook dat ik geen alcohol drink enzo.
Maar ik zal binnenkort vragen.