Mening: van af welke leeftijd mag een meisje make up dragen?

??

ik ben nu 13 en droeg op m’n 12e alleen mascara en nu mascara, oogpotlood niet heftig gewoon een beetje en lichte tinten bruin als oogschaduw en lipgloss in allerlei kleuren. Gewoon de basics laat ik maar zeggen. Als ik nu als smokey eyes doe word ik als clown uitgemaakt. Maar het licht erook aan hoe oud je bent

ik vind als je op de middelbare school zit,… dus rond je 13e maar dan ook de basics zoals hierboven staat en niet meteen smokey eyes enzo.

Als je al een tijdje op de middelbare zit. En dan heb ik het over mascara en lipgloss.

Aan dit mag je nooit beginnen:

http://images.flabber.net/files/lees_verder/ohohbarbie.jpg

ieeeel @ hierboven
en ik begon op mn 12de denk ik
maar dat kwam omdat er een wannabe barbie bij ons in de klas zat die ik na wilde doen :’’’’’’’’’)

Hangt er van af hoe oud je er uit ziet, en of je het daadwerkelijk nodig hebt.

Ik vind dat daar specifieke leeftijd voor is.

Ik droeg vanaf de eerste alleen mascara, en nu
ook soms oogpotlood.

-

Haha en foundation hoort dezelfde tint te hebben als je huid dus dan zou je er als je het goed deed nog niks mee opschieten :stuck_out_tongue:

Een paar jaar terug in de 3e ofzo vond ik het altijd heel belangrijk om make-up op te hebben… maar in de vakantie denk ik dat ik maar 10 keer make-up op heb gehad ofzo.
Meestal foundation, beetje oogschaduw (mat bruin of juist licht glanzend), oogpotlood (soms alleen boven, soms boven en onder) en mascara.

Ik mocht van mijn ouders pas vanaf de middelbare make-up dragen, toen vond ik dat echt heel raar maar nu snap ik dat wel. Iig niet op de basisschool, dan hoor je daar niet mee bezig te zijn. Beetje vanaf de puberteit/middelbare school zo. Beetje mascara enzo.

zij is echt lelijk haha.
ik droeg het toen ik 11 was, een beetje mascara, nu oogpotlood & mascara & lipgloss. that’s it.

-

12- 13 jaar een beetje basic.

Ik droeg op mijn 11e al oogpotlood en mascara hahahha :’) Ik vind het achteraf best belachelijk dat ik dat toen al wilde.
Ik vind dat je ong. op je twaalfde een beetje kan beginnen met mascara en lipgloss, en hoe ouder je wordt, steeds meer uitbreiden.

Ik ben nu 13 en ik gebruik mascara en oogpotlood. En heel soms oogschaduw. Maar nooit ligloss dat vind ik echt vreselijk zitten. Maar ik vins vind vanaf 12 ofzo? Of in de eerste ofzoiets.

ik was 12 toen ik ermee begon (beetje mascara alleen)
en ik vind zelf dat het er wel mee te maken heeft hoe je er op die leeftijd uitziet… nouja zoiets met je zelf weten, maar ik vind vanaf de middelbare school (als je dus ong 12-13 bent) wel normaal. als je jezelf tenminste niet vol plamuurt.

ik droeg op mijn 10e altijd lipgloss xD
en rond mijn 11e/12e begon ik mascara te dragen
en rond mijn 13e begon ik ook oogpotlood te dragen

jaa jullie vinden het vast raar op je 10e xD. Maar ik ben/was altijd de jongste van de klas en dus was de rest toen 11/12. Terwijl ik 10 was ;P.

Toen ik naar de eerste ging droeg ik nog niks, maar dat jaar ben ik begonnen met mascara.

Niet op de basisschool, het is moeilijk uit te leggen maar dat ‘hoort’ gewoonweg niet vind ik. Op je 13/14e misschien wat mascara/lipgloss, en dan evt. door de jaren heen het zwaardere werk.