Mening: photoshop bij modellen

Okay, ik heb een tijdje terug een artikel gelezen (op girlscene) over een bedrijf dat voor hun lingerie geen ge-photoshopte modellen gebruikt. Dit vond ik heel goed en daarom had ik een tijdje later een mailtje gestuurd naar de hunkemoller om te vragen of zij ook ooit zoiets zouden doen.
Ze stuurde terug dat ze al “echte” modellen gebruiken, er kwam niks terug in hun antwoord over photoshop. Zelf vind ik dat een beetje een raar antwoord.

Daarom wil ik graag jullie mening weten: Zouden jullie meer echte modellen zien of nog steeds gewoon gephotoshopt?

Ik vind dat er niks mis is met photoshop. Wel vind ik dat een wat ‘normaler’ model ook eens goed is om te zien omdat de meesten dan wel een beter beeld hebben hoe het bij hun zelf staat.

Ik snap het probleem eigenlijk niet zo. Iedereen weet dat er gephotoshopt wordt bij modellen, waarom zou je dan denken IK MOET ER ZO UITZIEN!!1!!11 Dat jonge meisjes er onzeker van worden, zal vast zo zijn. Maar jonge meisjes zijn altijd onzeker, dat gaat niet opeens veranderen door het afschaffen van photoshop. Die modellen zijn dan nog steeds slank, ook al is elk putje en bultje te zien. In mijn ogen gaat het niet gebruiken van photoshop niks oplossen of veranderen. Eerder dat merken dan opzoek gaan naar perfectere modellen waar ze niet aan hoeven te sleutelen.

Ja ik kan me hier niet zo druk om maken eigenlijk.

Nah ik snap het wel met sommige dingen, stel je hebt een model geboekt en ze heeft opeens een enorme pukkel, dan zou ik hem zelf ook wel willen wegwerken.
Maar opzettelijk dunner maken ofzoiets vind ik wel onzin.

Er is een grens in het gebruik van Photoshop wat mij betreft. Dingen die je met make-up zou kunnen doen is no problemo. Huid een beetje glad trekken, alles een beetje oppoetsen. Ik vind het compleet aanpassen van modellen niet kunnen. Je kan toch niet iemand zo dun maken dat er anatomisch geen reet meer van klopt omdat die persoon een aantal ribben mist.

Ik denk dat er weinig mensen kijken naar zo’n plaatje en direct denken ‘herpderp, ik moet zo zijn, meteen even een vinger in mijn keel steken’ Ik denk dat het effect van keer op en keer zien van een onmogelijk bereikbaar lichaam best wel schadelijk kan zijn, omdat je het juist niet door hebt.