Mening over rolmodellen

Wat is jullie mening over rolmodellen en waarom? Vinden jullie het goed dat tienermeisjes een rolmodel hebben of juist niet?

Demi Lovato vind ik een rolmodel, omdat ze goede energie uitstraalt. En goed laat merken dat ze over haar problemen is gekomen waardoor anderen misschien ook eerder hulp inschakelen. En ook wel omdat haar liedjes ook een beetje over zulke dingen gaan.

het ligt er aan wie je rolmodel is.

kijk als het bijv lindsay lohan is dan heb je een probleem
maar demi lovato is idd een perfect rolmodel.

Nah, ik vind dat rolmodellen soms wel een beetje onzin zijn. In mijn ogen.

:grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

vind dat iedereen het zelf moet weten of ze er 1 hebben of niet
niet mijn zaken

Ik vind het idee van een rolmodel wel goed, maar het moet niet obsessief worden (wat het vaak wel wordt). En ik vind het persoonlijk waardevoller om iemand die daadwerkelijk iets goeds doet (zoals mensen die bekend worden omdat ze een heel groot goed-doel-project opzetten oid) dan iemand die er toevallig mooi uit ziet en goed kan zingen.

Demi is perfect rolmodel voor miljoenen meisjes.

HAHAH

“In our hyper-secular world, worship is still inevitable. But it is vital to remember that our gods don’t choose us, we choose them.”

Sorry, die quote komt altijd in me op bij dit soort discussies. Maar ik quote jou ook even, want ik ben het met je eens. Het grootste ‘probleem’ is dat de flaws van de rolmodellen genegeerd of niet gezien worden en de rolmodellen hierdoor als ‘perff <33’ beschouwd worden. Terwijl niemand perfect is. Die vorm van ‘verafgoding’ zorgt ervoor dat de rolmodellen nog veel meer op een voetstuk geplaatst worden, terwijl ze uiteindelijk nog steeds gewoon een mens zijn.

Edit: oh, maar ik zal ook nooit ontkennen dat rolmodellen wel degelijk ‘goed’ zijn. Ik denk alleen dat sommige mensen er te veel in doorslaan.

want ja, sorry hons, maar zelfs Jennifer Lawrence en RDJ zijn niet perfect

Een rolmodel of idool of een fave zoals ik het zelf noem brengt mij heel veel geluk to be honest. Ik word gewoon blij van fangirlen. Heel veel mensen snappen dit niet denk ik, maar het heeft mij serieus uit een depressie getrokken. Ik heb de meest geweldige mensen ontmoet door een ‘rolmodel’ te hebben, dus ik vind het in zekere zin wel een goed iets. Als het je blij maakt, why not? :slightly_smiling_face:

Het gaat niet zozeer om perfectie. Het gaat gewoon om dat je tegen die persoon opkijkt. Maar dat heeft niks met perfectie te maken.

Denk dat je vooral jezelf als rolmodel moet hebben whaha
niet te veel iemand anders willen zijn, maar gewoon blij zijn met jezelf is het belangrijkste ofcourse
maar je door iemand laten inspireren is natuurlijk wel goed als het een "normaal"persoon is dan he