Mening over hoofddoek?

Allereerst, hopelijk voelt niemand zich hierbij beledigd want sat is totaal niet mijn bedoeling. Lets get to it. Volgend jaar ga ik naar het HBO , ik ben al bij de studiekeuzecheck geweest en zag dat 99% Nederlands was. Voor mij geen probleem want ik vind Nederlanders supergezellige mensen. Maar nu mijn vraag aan jullie (beetje ouderwets) , behandelen jullie een meisje met hoofddoek (ik) hetzelfde als een meisje zonder? Want ik zou supergraag gewoon leuk met mijn klasgenoten uit eten kunnen gaan zonder een beetje de vibe killer te zijn. Eerlijke mening aub.

Waarom zou je een meisje met een hoofddoek anders behandelen dan iemand zonder hoofddoek?
Diegene is niet veel anders dan andere mensen met uitzondering van het dragen van de hoofddoek.
Ik behandel iedereen met respect en op dezelfde manier als hoe ik behandeld wil worden

Er zullen denk ik wel enkele mensen zijn die je anders gaan behandelen omdat je een hoofddoek draagt, maar met zo een mensen wil je ook niet bevriend worden. Genoeg andere leuke mensen die je wel met evenveel respect behandelen, dus geen zorgen maken!

Het maakt mij echt geen zak uit of je een hoofddoek draagt of niet. Mensen die dat wel wat uit maakt, zou je niet mee om moeten gaan, die zijn je niet waard.

Mij boeit het verder niet. Mensen die er wel moeilijk over doen, zal je wellicht ook wel hebben maar dat zijn ook niet de mensen waarmee je om moet willen gaan.

Ja inderdaad, ik heb ook al meerdere vriendinnen gehad die er een hadden / hebben, waarom zou je ze anders behandelen?

Het zal in eerste instantie wel opvallen dat je een hoofddoek draagt, net zoals aan iedereen wel iets opvallend is. Persoon X is diegene die lang is en persoon Y is die sukkel en persoon Z draagt een hoofddoek. Maar, ik denk niet dat anderen je anders zullen behandelen. Als mensen enigszins redelijk/normaal zijn zullen ze je gewoon accepteren, en ook met uitjes.

Wat ik hier aan toe wil voegen is dat je met een hoofddoek sneller een ‘gesloten’ indruk maakt tov iemand zonder hoofddoek. (In ieder geval bij mij) Een beetje zoals iemand die altijd met haar armen over elkaar loopt. Snap je een beetje wat ik hiermee bedoel? Ik denk niet dat de meeste mensen je zullen buitensluiten, of denken ieuw zij draagt een hoofddoek, of niet met je willen samenwerken, maar ik denk wel dat mensen ietsjes afwachtend zullen zijn.

Ik wil niet dat je dit negatief opvat want ik heb niks tegen meiden met een hoofddoek. Ik kan gewoon de lichaamstaal veel slechter lezen (lol how do i explain) waardoor ik altijd een beetje afwacht hoe het meisje is.

Slechtste uitleg ooit maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Trouwens als ze je de vibe killer vinden moet je ze lekker laten hoor dan zijn t mongolen. Waarom zou dat uitmaken :’)

(Mijn post hierboven gaat om de eerste ontmoeting niet al het samen uit eten gaan stadium)

Ik snap heel goed wat je bedoelt (denk ik). Je hebt verschillende meisjes met hoofddoek, je hebt erg nerveuze rustige, maar je hebt ook juist open en opvallende. Het is moeilijk om op het eerste oog te zien wat voor persoon het is, maar ik ben een open en vrolijk persoon en hoop ook zo een indruk te kunnen geven.

Hmm, ik heb het juist andersom, dat ik denk dat moslima’s op mij neerkijken. :’) Slaat natuurlijk nergens op, maar dat zit in m’n hoofd vastgeroest.

Anyway, ik denk dat mensen altijd even opkijken als er iemand met een hoofddoek is, maar dat is meestal gewoon nieuwsgierigheid. Je zult altijd rotte appels ertussen hebben, maar er zijn genoeg mensen die verder kijken dan uiterlijk vertoon.

Ik heb dit ook wel een beetje, vind sommige meiden met een hoofddoek ook minder makkelijk te peilen (niet vervelend bedoeld trouwens!). Maar persoonlijk heb ik echt helemaal niets tegen mensen met een hoofddoek en als jij gewoon open en gezellig doet in de richting van je klasgenoten weet ik zeker dat jouw hoofddoek niks moet uitmaken. Uiteindelijk is je karakter dan toch een stuk belangrijker dan wat je draagt.

Niet zo zeer anders behandelen, maar een hoofddoekje zegt meestal wel iets over je geloof en je cultuur. Net zoals iemand met zwarte kleding, bandshirts, veel piercings, tattoos enzo. Hoe je je kleedt zegt gewoon iets over je en sommige mensen schrikt dat af. Persoonlijk vind ik het niet hygiënisch, maar ik vind een muts of een hoed of dreadlocks of je haar niet wassen ook niet hygiënisch. Mensen doen dingen die een ander niet hygiënisch vindt, dat verandert aan jou als persoon niets.