mening over hard to get

Wat vinden jullie van mensen die echt hard to get spelen?
en wanneer vind je dat iemand echt hard to get speelt?

Ik vind Hard to get zo vreselijk.
Ik ben voor “get to the point.”
Zo creeer je duidelijkheid over wat je voor elkaar voelt en weet je allebei waar je aan toe bent

Gewoon kinderachtig.

Heb het twee keer meegemaakt bij vriendinnen, in beide gevallen dacht de jongen dat ze niet geïnteresseerd was of maar een tweede keus was en beide jongens hebben inmiddels een relatie. Vriendinnen spijt, je hebt alleen jezelf er mee

Idd gewoon debiel. Waarom zou je dat gaan lopen doen ipv het gewoon gelijk leuk met elkaar hebben als dat kan. Dik vermoeiend ook.

Heb er ook niet zoveel mee eigenlijk!

Ik heb er echt niks mee en vind het alleen maar schijt irritant.

Je hebt er niets aan, je schrikt hem hierdoor alleen maar af.

Als meiden echt spelen dat ze niet geïnteresseerd zijn, ja, dat vind ik niet zo slim.

Maar ikzelf, ik weet met gewoon geen houding te geven als ik iemand echt heel leuk vind. Aangezien ik verliefdheid vreselijk vind, ga ik vaak alleen maar cynisch en sarcastisch doen, om mezelf te beschermen ofzo. Ik heb niet zo’n goede ervaring met relaties en het hoeft van mij nu allemaal even niet, maar als een jongen meer dan normale aandacht aan me besteedt, ga ik zo doen, uit zelfbescherming, omdat ik niet keihard voor hem wil vallen.

Een beetje moet kunnen

Ik doe het wel eens bij mijn vriend. Maar dat is sowieso meer voor de grap. Als ik geen relatie zou hebben zou ik het misschien doen als ik er zeker van ben dat diegene ook gewoon weet dat ik hem/haar (want die mogelijkheid bestaat natuurlijk ook nog) leuk vind. Beetje pesten moet kunnen.

Als je single bent en je speelt hard to get vind ik het een no go. Maar als je in je relatie naar je vriend hard to get speelt als hij bijvoorbeeld een “gezellig” :smirk: avondje wilt dan is het wel leuk. Tot op zekere hoogte dan.

Ik kan niet ontkennen dat ik mijn vriend in de date-fase wat moeite heb laten doen… Ook gewoon om te testen of hij me echt leuk vond.

Een heeel klein beetje is wel leuk, maar als je iemand echt heel leuk vind moet je het niet overdrijven want dan jaag je iemand alleen maar weg. Maar een beetje moeite laten doen kan absoluut geen kwaad vind ik.

het werkt wel, maar ik kan het niet als ik iemand echt leuk vind

Dit ja. Er zit wel een verschil in echt een spelletje spelen, of meer onbewust hard to get zijn.
Ik vind zelf dat je in het begin wel een beetje elkaar ermee mag uitdagen, maar als het duidelijk is dat jullie elkaar beiden leuk vinden dan zou ik er toch mee stoppen :wink:
Maargoed, ik herken me dus in de bovenstaande quote.

Wow wat een extreem negatieve reacties zeg, haha. Ik vind het niet per definitie kinderachtig, ik denk dat het meer met persoonlijke smaak te maken heeft. Ikzelf ben een persoon die ‘to the point’ gewoon niet aantrekkelijk vindt. En ik zeg niet dat je weer té moeilijk moet doen (‘te’, het woord zegt het al, not good), maar zoals iemand anders hier al zei, een beetje vind ik heel attractive.
Het verschilt natuurlijk per situatie, maar wanneer ik een jongen leuk vind kan ik gewoon echt niet alles blootleggen wat ik voel. Ik wil niet meteen alles geven. Niet omdat ik denk 'oh eventjes lekker een spelletje met ‘m spelen’, zo denk ik totaal niet. Het is eerder onzekerheid en gewoon hoe ik bén.
Evenzo vind ik het spannend als de jongen wel onder de oppervlakte laat merken dat hij me leuk vindt, maar dat ik eigenlijk een beetje moet puzzelen en denken van hé, was dat nou een teken of niet. Wanneer een jongen direct tegen me zegt ‘ik vind je leuk’ met alle gedragingen van dien, daar val ik gewoon niet op. En ik denk dat er geen goed of slecht aan is, zo zwart-wit is het niet. Heeft gewoon met je persoonlijke preferenties te maken.