Mening: abortus bij gehandicapt kind.

Heey,

Ik ben Aurélie, en ik moet voro school een redevoering geven.
Het onderwerp is abortus bij een gehandicapt kind, en ik ben voor.
Nu ben ik benieuwd waarom jullie voor of tegen het wegnemen van een kind zijn als het lichaamelijke of geestelijke afwijken heeft.
Zelf vind ik het kunnen: omdat een gehandicapt kind een enorme last is op de relatie van de ouders en op het gezin. Het zorgt ook voor extra zorg, dus extra kosten. Het kind zal nooit een normale jeugd hebben, en het zal waarschijnlijk niet lang leven. → zorgt dus voor méér verdriet. Bepaalde activiteiten zullen de ouders ook niet meer kunnen uitoefenen, zoals reizen.

Hebben jullie er nog?
Dankjewel

Ik ben ook voor, eigenlijk om precies dezelfde rede als jij. Ik zie het in dit geval niet als doden (zo zie ik het eigenlijk nooit) maar meer als juist een leven redden, aangezien het het beste is voor het kind en de ouders. Dus eigenlijk 3 levens gered.

ik ben er ook voor, maar toch vind ik het erg om een levend iets te laten weg halen.
maar ik denk dat je in zo’n geval ook aan je eigen verdere leven zou moeten denken, want het heeft natuurlijk een hele impact op je leven
al lijkt weg halen mij ook erg moeilijk.

Ik ben voor. Ik zou zelf echt niet voor een gehandicapt kind kunnen zorgen en er zelf aan onderdoor gaan, zo’n leven gun ik mijn kind en mezelf niet.

Damn, ik ben dus de enige die tegen abortus is.

Ik ben ook voor, ik ben sowieso voor abortus als dat het beste is voor het nog ongeboren kindje en de ouders

Ik ben tegen! Sowieso ben ik tegen abortus, maar ik vind het egoistisch om een kind ‘wat niet aan de eisen voldoet’ weg laat halen omdat het jouw levenswijze belemmert… Je kiest ervoor om kinderen te krijgen, en elk kind heeft recht op leven! Natuurlijk heeft zo’n kind extra zorg nodig, maar dat weegt niet op tegen de liefde die je ervoor terug krijgt!

ABSOLUUT!

njha, als het kind ongewenst is is het maybe beter om het weg te laten halen denk ik.
Denk niet dat ouders van een ongewenst kind het kind met veel liefde zullen behandelen.

mee eens :ok_woman:
sowieso ik vind het best wel zielig voor zo’n kind… want ze kunnen meestal niks of niet veel en ze worden contstant nagestaard het lijkt mij iig geen leuk leven

Dan heb je het meer over mongooltjes. Er zijn genoeg andere kinderen die zwaar gehandicapt zijn, maar je het van de buitenkant niet ziet.

er is een grens
mensen met down kunnen nog behoorlijk functioneren in de samenleving.
maar mensen die als kasplant moeten leven hebben eigenlijk geen leven dan vind ik het kunnen.
maar niet als het kind nog wel kan leven (als het een been of arm mist of lichtelijk geestelijk gehandicapt is)
dus eigenlijk alleen als het kind geen kans heeft op een normaal leven (thuis wonen, kunnen communiceren, opgroeien, niet altijd pijn, niet constant in ziekenhuis)

Oeps, ik had de vraag verkeerd gelezen.
Nee, ik zou mn kind niet weg laten halen omdat het (geestelijk) gehandicapt was.
Ik zou sowieso voor mijn kind willen zorgen, no mather what, maar als het voor het kind zelf echt een hell zou worden op aarde zou ik het weg laten halen.

-

Inderdaad.

Ik ben het met je eens .